کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۶, شنبه

اعتصاب غذای فعالان مدنی بازداشت شده در تبريز

بنا بر گزارش ها، عبدالله صدوقی از فعالين مدنی آذربايجان که دوم شهريورماه سال جاری و در جلسه افطاری به همراه سی تن دیگر از فعالان ديگر در شهر تبريز بازداشت شده بود، در پی اعتصاب غذای هفده روزه خود دچار خونريزی معده شده است.
ماموران امنيتی دوم شهريور با مراجعه به منزل مصطفی عوض پور که حدود ۳۰ نفر از فعالين تبريزی برای صرف افطار و مذاکره موضوع رد طرح دوفوريتی آبرسانی به درياچه اروميه در آن محل تشکيل جلسه داده بودند، همه افراد حاضر در جلسه را بازداشت کرده اند.
هم اکنون ۱۵ تن از دستگير شدگان طی دادگاهی، بدون دسترسی به وکيل مدافع به دوسال حبس تعليقی و ۴ ماه حبس تعزيری محکوم شده اند و وضعيت ۱۵ تن ديگر هنوز معلوم نيست.
برادر عبدالله صدوقی در رابطه با اعتصاب غذای برادرش در گفتگو با راديو فردا می گويد: «از دوم شهريور که ايشان دستگير شدند، در اطلاعات اعتصاب غذای خشک و تر کرده بود که منجر به خونريزی معده وی شده است. ماموران امنيتی بعد از خونريزی معده عبدالله و وخامت حال وی، ايشان را به بهداری زندان منتقل کردند.»
بگفته وی، برادرش بعد از خونريزی معده و انتقال به بهداری، نهايتا به اعتصاب خذای خود خاتمه داده، اما در حال حاضر (به خاطر خونريزی معده) قادر به خوردن غذا نيست.
برادر عبدالله صدوقی در ادامه می گويد که يک بار با برادرش ملاقات داشته، هم اکنون عبدالله بدون تفهيم اتهام در زندان است و يک ماه قرار بازداشت برای وی صادر شده است.
طبق برخی گزارشات به غير از آقای صدوقی، حداقل دو فعال آذربايجانی ديگر که در جريان مراسم افطاری بازداشت شده بودند نيز اعتصاب غذا کرده اند. "موسی برزين خليفه لو" وکيل دادگستری که قبلا وکالت تعدادی از فعالين مدنی ايران را برعهده داشته و مهدی حميدی شفيق.
هادی، برادر مهدی حميدی شفيق در گفتگو با راديو فردا می گويد: «تاکنون نتوانسته ايم بصورت مستقيم با مهدی تماس داشته باشيم و از زبان خود وی نسبت به وضعيتش اطلاعی کسب کنيم، اما دوستانشان که در بازداشت وزارت اطلاعات بودند و به زندان تبريز انتقال داده شدند، گفته اند که مهدی اعتصاب غذا کرده بود.»
بگفته وی، در پی گيريهايی که خانواده و خودشان به شخصه از دادگستری، بازپرسی و غيره انجام داده اند، اطلاعات دقيقی در ارتباط با وضعيت مهدی حميدی شفيق داده نمی شود.
هادی می گويد، به غير از برادرش، هنوز چهار نفر ديگر در بازداشت وزارت اطلاعات هستند و به زندان منتقل نشده اند.
جمشيد زارعی، تقی سلحشور و مهندس وحيد شيخ بگلو هنوز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات هستند و از سرنوشت آنها هيچ اطلاعی به خانواده ها داده نمی شود.
بگفته وی، يکی از خانواده های اين افراد از طريق بازپرس ها مطلع شده است که قرار بازداشت آنها (در وزارت اطلاعات) تا دو هفته ديگر تمديد شده است.
از ۶ شهريور تا کنون اعتراضات مردمی به خشک شدن درياچه اروميه ادامه دارد. به گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر، ماموران امنيتی و انتظامی استانهای آذربايجان شرقی، غربی و اردبيل تاکنون صدها نفر را دستگير کرده اند.
با شدت گرفتن اعترضات به رد طرح دوفوريتی آبرسانی به درياچه اروميه، ۱۷ شهريورماه اعلام کرد که ۹۵۰ ميليون دلار برای احيای درياچه اروميه اختصاص داده است.
درياچه اروميه که نيمی از آب خود را از دست داده است و در برخی نقاط آن، آب تا ۱۰ کيلومتر پس روی داشته است، با ادامه اين روند تخمين زده می شود که تا سه سال آينده خشک شود و بگفته محمدباقر صدوق، معاون محيط طبيعی سازمان حفاظت محيط زيست، در اينصورت ۱۰ ميليارد تن نمک بصورت گرد و غبار و طوفان بر سر ۶ ميليون نفر ساکن مناطق اطراف خواهد ريخت.»
رادیو فردا

تایید حکم حبس و شلاق سعید وفا، از فعالان ستاد میرحسین موسوی

حکم زندان و شلاق یکی از فعالان سیاسی اراک و از بازداشت شدگان بهمن ماه ۸۹ توسط دادگاه تجدید نظر تایید و این عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، باید دو سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق را تحمل نماید.
به گزارش جرس، سعید وفا، ۲۶ ساله، عضو کمپین میرحسین موسوی در اراک و ستاد صیانت از آرای اراک و ناظر صندوق رای آن استان، به دلیل حضور در تجمعات و اعتراضات بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بویژه خیزش ۲۵ بهمن در تهران، پس از بازگشت به شهر اراک احضار و بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت، تا اینکه بعد از تفهیم اتهاماتی چون “اخلال در نظم از طریق شرکت در اغتشاش های خیابانی”، “فعالیت های تبلیغی علیه نظام”، و “توهین به رئیس جمهور”، مدتی در زندان بود تا اینکه با وثیقه دویست میلیونی تا زمان دادگاه آزاد شد.
این گزارش می افزاید وی فروردین ماه امسال جهت ارائه دفاع به دادسرای شعبه یک اراک احضار شد و در نهایت اردیبهشت دو دادگاه برای وی تشکیل شد، یکی در شعبه دو دادگاه انقلاب اراک به ریاست موسوی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری و دیگری شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی اراک که به اتهام اخلال در نظم از طریق شرکت در اغتشاش خیابانی به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و به اتهام توهین به رئیس جمهور به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که ریاست دادگاه حکم حبس را تا چهار سال به تعلیق در آورد .”
بر اساس این گزارش، دادستان اراک به حکم تعلیق اعتراض کرد و درخواست تجدید نظر داد مبنی بر اینکه این فرد تعدد جرائم دارد و تعلیقی به او تعلق نمی گیرد و باید تمامی ۲ سال و ۷۴ ضربه تعزیری و قطعی باشد.
در نهایت دادگاه تجدید نظر درخواست دادستان اراک را قبول کرد و حکم قطعی مبنی در ۲ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق مورد تایید قرار گرفت.
لازم به ذکر است وکیل این فعال جنبش سبز، عبدالفتاح سلطانی، خود نیز هفته گذشته مورد بازداشت ماموران امنیتی قرار گرفت.

۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

چهار ایرانی جزو برندگان امسال جایزه «هلمن - همت»

 به گزارش از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی:بهمن احمدی امویی، کاوه کرمانشاهی، و امیر رشیدی و یک تن دیگر از ایران به همراه 40 فعال حقوق بشر، نویسنده، شاعر، وبلاگ نویس و فعال مدنی از کشورهای مختلف برنده جایزه جهانی هلمن -همت سال ۲۰۱۱ از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر در نیویورک شدند.
بر اساس اعلام سازمان دیده بان حقوق بشر، این جایزه یا پاداش برای گرامی‌داشت ليليان هلمن، نمايشنامه‌نويس آمريکایی و دشيل همت، رمان‌نويس آمريکايی به نام «هلمن-همت» نام‌گذاری شده و از سال ۱۹۹۰ تابه امروز هر سال به ده‌ها نفر نویسنده و روزنامه‌نگار از کشورهای مختلف اهدا می شود که در اثر نوشتن تحت فشار و تعقیب قرار گرفته اند.
بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار حوزه اقتصادی ۳۰ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ به دنبال حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در منزل مسکونی‌اش بازداشت و پس از مدتی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. او همچنان از زمان بازداشت در زندان اوین به سرمی‌برد.
سال گذشته پروین اردلان، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان و آذین ایزدی‌فر، نویسنده و شاعر از جمله برندگان ایرانی این جایزه بودند. همچنین پیشتر نویسندگان ایرانی چون هوشنگ گلشیری، تقی رحمانی، علی‌اشرف درویشیان، حسن زارع زاده اردشیر، آسیه امینی و یوسف عزیزی بنی‌طرفشهرام رفیع‌زاده، محمد صدیق‌کبودوند و علی افشاری برنده این جایزه شده‌اند.

مریم بهرنگ آزاد شد

مریم بهرمن، وبلاگ نویس، و از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء در شیراز پس از گذشت بیش از چهار ماه بازداشت موقت، با قید وثیقه دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی از زندان آزاد شد.
بر اساس گزارش وبسایت «تا قانون خانواده برابر»، وی که در ماه گذشته از زندان شیراز به اوین منتقل شد، طی چند روز گذشته به زندان شیراز بازگردانده و مراحل آزادی خود را طی کرد.
مریم بهرمن، نویسنده وبلاگ «یک ورق پاره دیگر»، صبح روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر شیراز توسط چند تن از ماموران امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت شد. ماموران امنیتی شهر شیراز پس از سه ساعت بازرسی منزل و ضبط بعضی از اموال شخصی وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت کردند.
او ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات شیراز برده شد و ۵۵ روز را در سلول انفرادی گذراند. بعد از این مدت مریم بهرمن در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ به کانون اصلاح و تربیت میانرود (بند زنان زندان شیراز) منتقل شد. او پس از انتقال به کانون اصلاح و تربیت، از سایر زندانیان جدا و همراه با یک زندانی دیگر در سلولی جداگانه نگهداری شد. بهرمن در مرداد ماه ۱۳۹۰ از انتقال خود به شهر تهران و بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات خبر داد که طی چند روز پیش به شیراز برگردانده شد.

در نامه خانم عبادی خطاب به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران آمده است که تمامی افراد کانون مدافعان حقوق بشر در ایران یا زندانی شده و یا مجبور به ترک این کشور شده اند


 به گزارش بی بی سی :شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل طی نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران به نحوه بازداشت عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، اعتراض کرده است.
آقای سلطانی شنبه گذشته در حالی که برای پیگیری پرونده یکی از موکلانش به دادگاه انقلاب رفته بود، بازداشت شد.
خانم عبادی به بخش فارسی بی بی سی گفت در این نامه به احمد شهید نوشته است که تمامی افرادی که به نحوی در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر در ایران فعال بوده و یا با آن همکاری می کردند، یا در زندان هستند و یا به دلیل تشکیل پرونده کیفری علیه آنها تحت تعقیب قرار گرفته و مجبور به ترک ایران شده‌اند.
خانم عبادی گفت که همچنین توجه گزارشگر ویژه سازمان ملل را به این نکته جلب کرده که "مدافعان حقوق بشر در ایران چه آنها که برای کانون فعالیت می کنند و چه آنها که با سایر نهادها همکاری دارند، در آن کشور امنیت جانی ندارند."
آقای شهید چهارمین گزارشگر ویژه‌ای است که تاکنون برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین شده است. قرار است آقای شهید اولین گزارش خود را در ماه سپتامبر (ماه جاری میلادی) ارائه کند.
عبدالفتاح سلطانی
آقای سلطانی یکی از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر ایران بود که شنبه گذشته بازداشت شد

واکنش تند مقامات ایران نسبت به انتصاب گزارشگر ویژه حقوق بشر، احتمال موافقت با سفر آقای شهید به ایران را با تردید مواجه کرده است.
آقای سلطانی سابقه وکالت در بسیاری از پرونده‌های سیاسی و حقوق بشری را دارد که از آن جمله می‌توان به پرونده‌های اکبر گنجی، زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب، هاله اسفندیاری و تنی چند از نیروهای ملی مذهبی و اعضای سندیکای شرکت واحد اشاره کرد.
وی در سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود که پس از تحمل بیش از دو ماه حبس، از جمله ۱۷ روز انفرادی از زندان آزاد شد.

اجرای حکم تعزیر نمادین

گزارش‌ها از ایران همچنین حاکیست که حکم پنجاه ضربه شلاق برای سمیه توحیدلو، از فعالان ستاد میرحسین موسوی در دهمین انتخاب ریاست جمهوری ایران روز چهارشنبه ۲۳ شهریور در زندان اوین تهران "به شکل نمادین" اجرا شده است.
خانم توحید لو به جرم توهین به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به تحمل این مجازات محکوم شده بود.
شیرین عبادی در این باره نیز به خبرنگار ما گفت که "اجرای حکم شلاق برای دانشجوی دوره دکترای آن هم به علت توهین به رئیس جمهوری در حقیقت ایجاد رعب و وحشت بین مردم است."
سمیه توحید لو
حکم پنجاه ضربه شلاق برای سمیه توحیدلو روز چهارشنبه به صورت 'نمادین" در زندان اوین اجرا شد

خانم عبادی افزود "حکومتی که پایگاه مردمی آن ضعیف باشد با ترساندن مردم سعی می کند که حکومت خود را طولانی‌تر بکند."
یکی از نزدیکان خانم توحید لو نیز به بی بی سی گفت که او دیروز برای اجرای حکم به زندان اوین فرا خوانده شد و در آن جا دست و پایش را با زنجیر بستند، اما ضربه‌های شلاق را به اطراف او زدند.
خانم توحید لو در وبلاگ خود نوشت که اجرای این حکم "درد فیزیکی" نداشت، اما این کار برای "تحقیر" او صورت گرفته است.
او که دانشجوی دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی این دانشگاه است، یک روز پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در منزلش بازداشت و پس از هفتاد روز به قید وثیقه آزاد شده بود.
به گفته خانم عبادی در شرایطی که روزنامه‌های دولتی و سایت‌های خبری وابسته به حکومت ایران حرف‌های تندی علیه رئیس جمهور می‌نویسند، چگونه شخصی که دو سال قبل انتقادی به رئیس جمهور کرده، باید شلاق بخورد.
به اعتقاد خانم عبادی "گناه اصلی خانم توحیدلو این است که در ستاد میرحسین موسوی فعالیت کرده بود، چون این روزها توهین به رئیس جمهور در حقیقت از نظر دستگاه حاکمه گناه چندان بزرگی نیست."

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

بیش از ۱۱۰ تن از معترضان بازداشتی در قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند

جویی دفاع از زندانیان سیاسی: گزارشات از شهر تبریز حاکی از آن است که بیش از ۱۱۰ تن از معترضان به بحران دریاچه ارومیه که در هفته های گذشته بازداشت شده بودند، علیرغم کمبود فضای کافی، در قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند.
به گزارش دانشجونیوز، بیش از۱۱۰ تن از معترضین به وضعیت دریاچه ارومیه با وجود وضعیت بد جسمانی آنان و همچنین کمبود فضای بازداشتگاه ها در قرنطینه زندان تبریز در بازداشت به سر می بردند.
گفته می شود این بازداشت شدگان اکثرا از معترضینی هستند که در چند نوبت طی اعتراضات و تجمعات ۱۲ ، ۱۸ و ۱۹ شهریور در تبریز توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده اند.این درحالیست که تمامی این 110 نفر در بند قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند که این بند فضای کافی برای حضور این تعداد زندانی را ندارد و زندانیان در شرایط بسیار سخت و غیر استانداردی بسر می بردند.
بر اساس این گزارش، خانواده های بازداشت شدگان در چند روز اخیر در مقابل دفتر امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در خیابان پاستور و همچنین زندان تبریز تجمع کرده و خواستار آزادی وابستگان شان شده اند.
از سوی دیگر خبرها از تبریز حکایت از آن دارد که "موسی برزین" ، وکیل حقوق بشری به زندان تبریز انتقال یافته است.
موسی برزین که عصر چهارشنبه ، ۲ شهریور در مراسم افطاری فعالان مدنی آذربایجان بهمراه ۳۰ فعال مدنی دیگر بازداشت شده بود پس از ۲۰ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه وزرات اطلاعات تبریز به زندان تبریز منتقل شد.
وی یکی از زندانیانی بود که در طول مدت بازداشت در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و فشارهای وارد بر زندانیان در اعتصاب غذا بسر می برد و در زمان انتقال به زندان در شرایط بد جسمانی قرار داشت.
شایان ذکر است که "موسی برزین" تاکنون وکالت چنیدن فعال سیاسی آذربایجانی را بر عهده داشته است.

تایید حکم مهدی قلی‌زاده عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران

حکم محکومیت شش سال حبس تعزیری مهدی قلی‌زاده اقدم عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران و عضو پیشین انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران به حکم دادگاه تجدید نظر تایید شد.
به گزارش «میزان خبر»، قلی‌زاده در دادگاه بدوی به حکم قاضی پیر عباسی و به اتهام عضویت در نهضت آزادی، تلاش برای بی‌آبرو کردن نظام جمهوری اسلامی، حضور در تظاهرات روز عاشورا و بی‌حرمتی به مقدسات، اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این فعال سیاسی پیش از این عضو انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی تهران بوده است و هم اکنون با سپردن وثیقه در دانشگاه لوند سوئد مشغول به تحصیل کارشناسی ارشد است.
گفتنی است محسن محققی، امیر خرم، فرید طاهری و عماد بهاور از اعضای نهضت آزادی در زندان اوین مشغول سپری کردن احکام قطعی زندان خود هستند.

۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

فاجعه در بيمارستان شرکت نفت تهران


سایت انتخاب: هفته گذشته اتفاقاتی در بیمارستان شرکت نفت تهران افتاد که متاسفانه با بایکوت خبری محض نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی همراه شد. ماجرا از این قرار بود که در یک روز کلیه افرادی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قرار می گیرند بعد از عمل هرگز به هوش نیامده و ساعاتی بعد فوت کردند. سپهر ملک احمدی نوجوان 13 ساله از جمله همین بیماران بود. وی از ناحیه قفسه سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و به گفته پزشک معالج عمل کاملا موفقیت آمیز و بدون هیچ مشکلی به پایان رسید اما سپهر هرگز به هوش نیامد. در همین روز حتی بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی نیز قرار گرفته بودند نیز به هوش نیامده و متاسفانه همگی از دنیا رفتند. داروی تقلبی بیهوشی چینی علت اصلی مرگ این افراد اعلام شده است. به گواه همسایگان خانواده مرحوم سپهر ملک احمدی تنها 6 روز پس از این حادثه با فشارهای اطلاعات در شهر اراک خانواده ملک احمدی مجبور به جمع آوری بنرها، اعلامیه های و پیام های تسلیت اقوام و دوستان خود از روی دیوار شدند که تحمل این درد را برایشان بیشتر نیز کرده است. مسئولین بیمارستان بدون هیچ پاسخی تنها در برابر این فاجعه سکوت کرده اند و به خانواده های داغدیده هیچ توضیحی داده نمی شود این در حالی است که بیمارستان با تایید چینی بودن آمپول های بیهوشی به تقلبی بودن آنها اعتراف کرده اند. جای تاسف باقیست که مسئولین وزارت بهداشت ایران و قوه قضاییه به جای بررسی این موضوع و رسیدگی به شکایات خانواده های داغدیده به بایکوت خبری آن پرداخته اند و مانع از انتشار آن شده اند. گویا روابط با چین و ورود داروهای تقلبی برای آقایان از طریق آقازاده ها ارزش بیشتری از جان مردم دارد. از هموطنان عزیز تقاضا می شود نسبت به ارسال اخبار تکمیلی اقدام نمایند.

جلوگیری از درمان احمد شاهرضایی زندانی بند 350

بر اساس گزارشهای دریافتی از زندان اوین سیروس بنه گزی و دکتر محمود جمهیری از اعضای شورای مرکزی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) شعبه بوشهر از ادامه تحصیل و تدریس محروم شدند।

به گزارش ادوارنیوز، سیروس بنه گزی از اعضای شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت شعبه بوشهر و همچنین عضو شورای صنفی خانه مطبوعات مستقل استان بوشهر برای دومین سال پیاپی از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد. این روزنامه نگار با سابقه که در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی شرکت جسته بود، در مراجعه به سایت دانشگاه آزاد با این پیام روبرو می شود که کارنامه ای با مشخصات مورد نظر موجود نمی باشد.

این فعال سیاسی می‌گوید: «امسال شانس خود را در دانشگاه ازاد امتحان کردم. جالب بود در موقع مراجعه به سایت اطلاع رسانی دانشگاه ازاد وقتی با وارد کردن مشخصات روی گزینه کارنامه کلیک کردم با این پیام روبرو شدم: "کارنامه ای با مشخصات مورد نظر موجود نمی باشد". سه روز بود که تلاش داشتم به خودم بقبولانم شاید واقعا مشکل پیش آمده، ولی با هر گزینه‌ای که سایت مربوطه پیشنهاد داده بود تقاضای کارنامه می‌کردم با همین پیام روبرو می‌شدم، تا اینکه فرج حاصل و از طریق یکی از شماره تماسهای داده شده توانستم با مقامی از آن سوی سیم صحبت کنم. مخلص کلام آن مقام یا آقای محترم این بود جواب استعلام شما نیامده است».

وی در ادامه می افزاید: «سال گذشته نیز در کنکور کارشناسی ارشد داشنگاه سراسری شرکت کردم اما با همین پیام مواجه شدم که "داوطلب گرامی به علت نقص در پرونده در صورت تمایل در روز سه شنبه 89 به سازمان سنجش و اموزش کشور واقع در میدان هفت تیر خیابان کریم خان زند پلاک 204 مراجعه نمایید و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن xxx تماس حاصل فرمایید". من متعاقب آن از بوشهر مسیر 1200 کیلومتری را طی کردم وخود را به سازمان سنجش در پل کریم‌خان رساندم. حضور در حراست سازمان و تکمیل کردن فرمی که کی هستی و چه کاره ای و چه فعالیتهای داشتی و کمی حرف‌هایی شبیه بازجویی تمام اتفاقاتی بود که آن روز افتاد و این که برو تا جواب استعلام از اداره اطلاعات بیاید و جالب آن که در مراجعه چندین باره در طول آن سال به سازمان سنجش برای کسب تکلیف متوجه شدم که هنوز جواب استعلام نیامده است».

ممنوع التدریس شدن دکتر محمود جمهیری، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت شعبه بوشهر از تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر محدودیت‌هایی می باشد که از جانب نهادهای امنیتی بر فعالین با سابقه استانی اعمال شده است. وی که دارای مدرک دکترای شهرسازی از دانشگاه تهران می‌باشد، در ترم جدید از تدریس واحدهای درسی مربوطه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر محروم شده است.

لازم به ذکر است در این دو سال اخیر شاهد ممنوع التدریس شدن تعداد کثیری از اساتید با سابقه کشور، محروم از تحصیل و ستاره‌دار شدن و اخراج دانشجویان در مقاطع زمانی مختلف بوده‌ایم.

سید حسین جاودانی عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم خراسان و از فعالان سیاسی مشهد نیز سال گذشته از تدریس در دانشگاه پیام نور مشهد محروم شد.

درخواست اصلاح دادگستری و متهم شدن سیف زاده به تبلیغ علیه نظام

به گزارش از کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: دکتر محمد سیف‌زاده از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر، شانزدهم شهریور ماه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین منتقل شده و با اتهام جدید تبلیغ علیه نظام روبرو شد।

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، محمد سیف‌زاده در سالگرد قیام 30 تیر در نامه‌ای به سید محمد خاتمی، نسبت به شروط وی برای مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات، اعتراض کرده بود و خواستار گذاردن شرط اصلاح دادگستری به عنوان پیش شرط هرگونه مشارکت سیاسی شده بود.

به اعتقاد این فعال حقوق بشر بدون اصلاح دادگستری و نظام قضایی هرگونه اصلاحی در سیستم، ناکارآمد خواهد بود چرا که امروز قوه قضائیه به اعتقاد وی ابزار سرکوب مطالبات مردم ایران شده است.