کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

بیش از ۱۱۰ تن از معترضان بازداشتی در قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند

جویی دفاع از زندانیان سیاسی: گزارشات از شهر تبریز حاکی از آن است که بیش از ۱۱۰ تن از معترضان به بحران دریاچه ارومیه که در هفته های گذشته بازداشت شده بودند، علیرغم کمبود فضای کافی، در قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند.
به گزارش دانشجونیوز، بیش از۱۱۰ تن از معترضین به وضعیت دریاچه ارومیه با وجود وضعیت بد جسمانی آنان و همچنین کمبود فضای بازداشتگاه ها در قرنطینه زندان تبریز در بازداشت به سر می بردند.
گفته می شود این بازداشت شدگان اکثرا از معترضینی هستند که در چند نوبت طی اعتراضات و تجمعات ۱۲ ، ۱۸ و ۱۹ شهریور در تبریز توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده اند.این درحالیست که تمامی این 110 نفر در بند قرنطینه زندان تبریز نگهداری می شوند که این بند فضای کافی برای حضور این تعداد زندانی را ندارد و زندانیان در شرایط بسیار سخت و غیر استانداردی بسر می بردند.
بر اساس این گزارش، خانواده های بازداشت شدگان در چند روز اخیر در مقابل دفتر امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در خیابان پاستور و همچنین زندان تبریز تجمع کرده و خواستار آزادی وابستگان شان شده اند.
از سوی دیگر خبرها از تبریز حکایت از آن دارد که "موسی برزین" ، وکیل حقوق بشری به زندان تبریز انتقال یافته است.
موسی برزین که عصر چهارشنبه ، ۲ شهریور در مراسم افطاری فعالان مدنی آذربایجان بهمراه ۳۰ فعال مدنی دیگر بازداشت شده بود پس از ۲۰ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه وزرات اطلاعات تبریز به زندان تبریز منتقل شد.
وی یکی از زندانیانی بود که در طول مدت بازداشت در اعتراض به بازداشت غیرقانونی و فشارهای وارد بر زندانیان در اعتصاب غذا بسر می برد و در زمان انتقال به زندان در شرایط بد جسمانی قرار داشت.
شایان ذکر است که "موسی برزین" تاکنون وکالت چنیدن فعال سیاسی آذربایجانی را بر عهده داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: