کل نماهای صفحه

۱۳۹۱ فروردین ۸, سه‌شنبه

احمد زیدآبادی و مهدی محمودیان به مرخصی نوروزی آمدند

دکتر احمد زیدآبادی روزنامه‌نگار زندانی و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) و سید مهدی محمودیان روزنامه نگار زندانی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) عصر امروز آزاد شدند.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، دکتر احمد زیدآبادی و سید مهدی محمودیان دو زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج، ساعت 6 عصر امروز و برای سپری کردن مرخصی یک هفته ای نوروزی از زندان آزاد شدند.
خانواده این زندانیان درخواست کتبی خود برای اعطای مرخصی نوروزی به این دو زندانی سیاسی را پیش از ایام نوروز به مقامات قضایی ارائه کرده بودند که به علت برخی ناهماهنگی های موجود در دادستانی، ایشان موفق به حضور در کنار خانواده های خود در شب سال جدید نشدند.
مرخصی نوروزی این دو زندانی سیاسی روز پانزدهم فروردین ماه پایان خواهد یافت و ایشان پس از پایان مدت مرخصی می باید خود را به زندان معرفی کنند.
بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج در حالی با وجود پیگیری خانواده های خود از امکان برخورداری از مرخصی کوتاه مدت نوروزی محروم شدند که پس از ارائه درخواست مرخصی نوروزی از سوی خانواده های ایشان، از جانب مسئولان قضایی قول مساعد برای مهیا کردن امکان آزادی موقت ایشان داده شده بود.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی

۱۳۹۱ فروردین ۶, یکشنبه

جشن نوروز در بند ویژه امنیتی

همراه با دیگر هم میهنان ایرانی، زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) نیز به مناسبت آغاز سال جدید مراسمی را برگزار کردند.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، زندانیان سالن 12 بند چهار زندان رجایی شهر کرج معروف به بند ویژه امنیتی، رو سه شنبه، با برگزاری مراسمی به استقبال سال جدید رفتند.
زندانیان این بند صبح روز اول فروردین ماه، همزمان با لحظه تحویل سال و آغاز سال جدید، با سردادن سرود ای ایران با حضور در کنار سفره هفت سین به استقبال این عید باستانی رفته و ساعاتی بعد نیز همگی و در کنار هم و بر سر یک سفره، به صرف ناهار در سالن پرداختند.
اما مراسم اصلی این روز ساعت 10 شب سه شنبه اول فروردین ماه و با اجرای برنامه های جذاب و متنوعی از سوی زندانیان سیاسی این بند آغاز شد که به مدت چهار ساعت و نیم و تا ساعت دو و نیم بامداد ادامه یافت.
این مراسم با اجرای سعید رضایی و همچنین پذیرایی سید مهدی محمودیان آغاز و با اجرای ترانه محلی گیلکی از سوی جعفر اقدامی و همچنین ترانه لری محلی از سوی رسول بداقی، جعفر اقدامی، هادی امینی و رضا شریفی بوکانی ادامه یافت.
قرائت اشعاری از حافظ توسط حشمت الله طبرزدی، قطعه شعری از خالد حردانی در مورد ظلم هایی که به مردم شده است، اجرای بخش هایی از یک نمایشنامه توسط رسول بداغی و جعفر اقدامی و همچنین بیان خاطراتی از منطقه زیدآباد توسط دکتر احمد زیدآبادی از دیگر بخش هایی بود که در این مراسم چهار و نیم ساعته به اجر درآمد.
در ادامه این مراسم برنامه ای تحت عنوان "صندلی داغ" و با مجری گری مسعود باستانی، روزنامه نگار زندانی اجرا شد که در این برنامه محمد بنازاده امیرخیز و علی قنبریان دو تن از زندانیان سیاسی به عنوان میهمانان این برنامه ضمن پاسخ به سوالات مجری برنامه، به شرح چگونگی دستگیری خود پرداختند.
این مراسم در جوی دوستانه و بی نظیر با مسابقه ترانه میان زندانیان و رقص توسط گروه رقص کردی تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه یافت.
لام به یادآوری است که زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج امسال نیز همچون سال های گذشته، علیرغم محدودیت های موجود و محرومیت از بسیاری از حقوق اولیه دیگر زندانیان، با کارشکنی مقامات امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی از امکان برخورداری از مرخصی کوتاه مدت نوروزی محروم شدند.

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی
http://www.komitedefa.com