کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ مهر ۲۳, شنبه

گزارش احمد شهید از وضعیت نقض حقوق بشر ایران

کمتر از دو روز پس از انتشار گزارش سالانه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، شبکه خبری بی بی سی اقدام به انتشار بخشی از گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران که پیش از این قرار بود روز چهارشنبه این هفته منتشر گردد نمود.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی فارسی، عصر جمعه نسخه ای از گزارش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران، در اختیار بی بی سی فارسی قرار گرفت.
این سند که قرار است تا ساعاتی دیگر به طور رسمی منتشر شود، نخستین ارزیابی آقای شهید از وضع حقوق بشر در ایران است.
ورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه فروردین گذشته به تعیین یک گزارشگر ویژه برای ایران رای داد و در ماه خرداد، احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب کرد.
ایران که اتهام نقض گسترده حقوق بشر را رد می کند با سفر احمد شهید به این کشور مخالفت کرده است.
احمد شهید نوشته است که به سبب کمبود وقت، این گزارش کوتاه تر از گزارش های بعدی اش خواهد بود. این سند به غیر از مقدمه، شیوه تحقیق و نتیجه، دارای بخش "وضعیت حقوق بشر" است که به شش فصل تقسیم می شود:
نحوه رفتار با فعالان جامعه مدنی ( به وضعیت فعالان سیاسی روزنامه نگاران فعالان دانشجویی، هنرمندان، وکلا و فعالان محیط زیست می پردازد)
آزادی اجتماعات
حقوق زنان
اقلیت های قومی و مذهبی
مجازات اعدام
حبس به خاطر ارتباط با نهادهای خارجی
آقای شهید در بخش فعالان سیاسی از گفتگوهایش با دو شاهد مطلع می نویسد که با او در مورد وضع میر حسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ایران، صحبت کرده اند.
او شرایط این چهار نفر را بسیار نگاران کننده خوانده است و از زبان یکی از شاهدان می گوید: "آقای موسوی و خانم رهنورد بدون تفهیم هر گونه اتهامی از بهمن ماه سال گذشته در خانه هایشان حبس شده اند. شرایطی که هر دو آن را زندانیان حکومت می خوانند."
وضع مهدی کروبی هم در این گزارش به طور مفصل از زبان شاهد دیگر شرح داده شده است. او می نویسد که ارتباط آقای کروبی کاملا با دنیای خارج قطع شده است و در طول ماه های بازداشت خانگی فقط شش بار موفق به دیدار با اعضای خانواده اش شده است و در نهایت روز ۲۵ تیر ماه از منزل خود به محل دیگری منتقل شده است.
بر اساس این گزارش، همه آنها در دوران بازداشت از دیدار و ارتباط آزادانه با اعضای خانواده های خود، دسترسی به روزنانه ها و اخبار و نیز رسیدگی به نیازهای درمانی و معاینه توسط پزشک مورد اعتمادشان محروم بوده اند.
احمد شهید در بخش بعدی به وضعیت روزنامه نگاران زندانی پرداخته و از میان ۳۴ روزنامه نگاری که به استناد نامه کمیته دفاع از روزنامه نگاران در ایران زندانی هستند از احمد زیدآبادی، محمد داوری، عیسی سحرخیز، حسین رونقی مالکی، مسعود باستانی، بهمن احمدی امویی، محمد صدیق کبودوند، و کیوان صمیمی نام برده و موارد محرومیت آنها از حقوق اولیه شهروندی را شرح داده است.
وی احکام "اختیاری و مستبدانه" زندان برای آنها و رفتار "تبعیض آمیز" با آنان را موجب نگرانی شدید دانسته است.
آقای شهید همچنین مرگ هدی صابر در زندان در پی اعتصاب غذا و عدم رسیدگی پزشکی را یکی از نمونه های بسیار نگران کننده از رفتاری های به گفته وی اختیاری با زندانیان خوانده است.
در بخش فعالان دانشجویی که در زندان به سر می برند آقای شهید از جمله به عبدالله مومنی و موضوع "فشردن گردن" وی به وسیله طناب توسط بازجو تا مرز مرگ به عنوان نمونه ای از شکنجه زندانیان اشاره می کند.
احمد همچنین از رامین پرچمی، علی ملیحی و آرش صادقی به عنوان دیگر زندانیان سیاسی نام می برد.
وی همچنین محروم کردن دانشجویان زندانی از دریافت خدمات درمانی را نمونه نقض حقوق ابتدایی آنان خوانده است.
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخش هنرمندان گزارش خود از حکم شش سال حبس برای کارگردانان سرشناس سینمای ایران، جعفر پناهی و محمود رسول اف و حکم پنج سال زندان که در غیاب محسن نامجو برای این خواننده صادر شده، به عنوان نمونه های نقض حقوق بشر انتقاد کرده است.
آقای شهید در بخش وکلا، با استناد به گزارش شیرین عبادی؛ وکیل و برنده جایزه صلح نوبل، می گوید ۴۲ وکیل دادگستری در ایران عمدتا به خاطر دفاع از موکلین شان با آزار و اذیت، بازداشت، زندان و محدودیت در انجام وظایف وکالت مواجه شده اند.
در صدر این فهرست، نام نسرین ستوده و حکم ۱۱ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت در دادگاه بدوی قرار دارد.
این گزارش در بخش حامیان محیط زیست، به بازداشت دست کم ۶۰ نفر در پی اعتراضات مردم به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره می کند و از سرکوب حق اعتراض و آزادی بیان ابراز نگرانی می کند.
آقای شهید برای نمونه از خانم فرانک فرید که از زمان این اعتراضات در زندان تبریز به سر می برد نام برده است.
این گزارش در آغاز فصل آزادی اجتماعات با یادآوری به رسمیت شناخته شدن حق مردم برای تجمع مسالمت آمیز در کنوانسیون جهانی حقوق بشر که دولت ایران به آن پیوسته و باید آن را رعایت کند از "نقض گسترده" این حق در ایران انتقاد کرده است.
آقای شهید برای نمونه می گوید دولت ایران از صدور مجوز برای راهپیمایی در سالروز انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ خودداری کرد. او همچنین می گوید ماموران امنیتی از تجمع های کوچک تر از جمله گردهم آمدن دوستان و اقوام برای تشییع جنازه عزت الله سحابی ممانعت به عمل آوردند.
او در بخش حقوق زنان با اشاره به "قوانین تبعیض آمیز" علیه زنان در ایران به تلاش های فعالان حقوق آنان پرداخته است.
او می نویسد: "برای مثال زنانی که برای برابری حقوق زنان در کمپین یک میلیون امضا فعالیت می کرده اند به صورت مکرر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند، تهدید، بازجویی و بازداشت می شوند."
این گزارش همچنین از برخوردهای خشن پلیس با زنانی که پوشش آنها مورد تایید حکومت نیست به شدت انتقاد کرده است و از احکام زندان فعالان سیاسی و اجتماعی از جمله بهاره هدایت، عضو دفتر تحکیم وحدت‌ که به نه سال و نیم زندان محکوم شده و محبوبه کرمی، که محکومیت سه سال زندان را می گذراند به عنوان مثال های نقض آزادی های ابتدایی نام برده است.
آقای شهید در بخش اقلیت های قومی و مذهبی، از "نقض گسترده" حقوق اساسی این بخش بزرگ از جامعه، توسط دولت ایران انتقاد کرده است.
او با اشاره به "آزار و اذیت تاریخی" بهائیان از شدت گرفتن تبعیض ها از جمله محروم شدن حق تحصیلات عالیه و فرصت های شغلی دولتی،‌ تخریت اموال و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر آنان در سال های اخیر از جمله زندانی شدن هفت رهبر این اقلیت شدیدا ابراز نگرانی کرده است.
این گزارش می گوید نقض حقوق اساسی اقلیت های مذهبی به بهاییان محدود نمی شود.
بنا بر این سند، مسیحیان به ویژه کسانی که از سایر ادیان به ویژه اسلام به مسیحیت گرویده اند به زندان می افتند و احکام سنگین از جمله اعدام برایشان صادر می شود.
از پرونده یوسف ندرخانی که بنا بر گزارش ها، در ۱۹ سالگی به مسیحیت گرویده است به عنوان نمونه یاد شده است.
آقای شهید می نویسد: "صوفیان نیز در جمهوری اسلامی ایران با نقض آزادی انجام آیین های مذهبی و محدودیت های گسترده و تبعیض های گسترده رو به رو هستند."
او از برخورد های اخیر با دراویش و حکم چهار سال زندان برای غلامعباس زارع حقیقی یکی از دروایش گنابادی، ابراز نگرانی کرده است.
او همچنین از محدودیت های جاری برای روحانیت مذهبی شیعه که با سیاست های حکومت مخالفت کرده اند از جمله آیت الله یوسف صانعی و احمد قابل انتقاد کرده است.
در این گزارش به عدم صدور مجوز ساخت مسجد برای اهل تسنن در تهران و "حمله به محل عبادت آنها و بازداشت روحانی حاضر در محل" به عنوان نمونه های این محدودیت ها استناد شده است.
آقای شهید از افزایش چشمگیر اعدام ها در زندان های ایران به شدت انتقاد کرده است.
او با اشاره به آمار رسمی ۲۰۰ اعدام در ۱۰ ماه اخیر و گزارش ها مبنی بر ۳۰۰ اعدام مخفیانه در زندان وکیل آباد مشهد و ۱۰۰ زندانی جوان و نوجوان که در انتظار اعدام به سر می برند، استفاده گسترده از این مجازات را بسیار نگران کننده خوانده است.
احمد شهید در پایان این گزارش ابراز امیدواری کرده است که حکومت ایران راه را برای گفتگوی سازنده باز کند.
او بار دیگر با ابراز نگرانی از وضعیت زندانیان سیاسی، از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است اجازه دهند او به ایران سفر کند. این
در حالیست که ایران می گوید که در این کشور زندانی سیاسی وجود ندارد و اتهام نقض حقوق بشر را رد می کند.

پلیس یا ارازل اوباش!؟


یکی از بهترین تصاویر جنبش سبز ملی ایران.تصویر ساز ناشناس این اثر ، در اصل، یک حماسه ساز است.حماسه ایی که همه چیز در آن هست:مظلومیت یک ملت،شقاوت حاکمیت ، و ماهیت تروریستی و ضد انسانیش،دفاع از کرامت انسانی، برویم و امیدی بی انتها، و مهمتر از همه ، این تصویر ، روی انسان تاثیر وحشتناکی میگذارد، و به جای اینکه بترساند، انسان را نه تنها خشمگین، بلکه انگیزه دار میکند که به دفاع از مظلومیت به پا خیزد.به هر روی، پس از گذشت تقریبا دو سال، این تصویر، به نظر بنده، یکی از بهترین تصاویر جنبش سبز ملی ایران است، و از صمیم قلب،به این اثر حماسی و خالقش درود قلبی میفرستم.
ترس این زنان را ببینید که چگونه هم دیگر را در آغوش گرفته اند.
می گویند پلیس امنیت یک جامعه را فراهم می آورد اما در ایران بر عکس است پلیس یک ارازلی بیش نیست اما با این فرق که پلیس ارازلی با حکم است و هر کاری می تواند انجام دهد !چرا؟؟؟
چندین سوال مطرح است:


1.این آقایان با کدام مدرک وارد خانه شده اند؟
2.شما نحوه گرفته شدن باتوم را در دستان  برادران ببینید! کاملا به شکل وحشیانه قصد ترساندن این زنان را دارند!چرا؟
3.آیا هر کس که یونیفورم پلیس دارد می تواند در شهر روعب و وحشت ایجاد کند ؟
4.اگر یک ارازل و اوباش چنین می کرد او را اعدام میکردند اگر چنین نیست می توانیم به دست گیریهای خود سرانه اشاره کرد که کرامت و انسانیت را زیر پا گذاشتن و بر سر افرادی که  زیر هنجارهای جامعه ایران ما آنان را اوباش  می خواندیم آفتابه کردند و در شهر چرخاندند اما نباید یادمان رود که آن افراد داخل خانه نمی شدند تا چند زن را تهدید کنند.
اما در جامعه ما پلیس به راحتی به خود اجازه می دهد وارد حریم خصوصی شود آن هم به این شکل اسف بار تا شهروند خود را بهراساند.


۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

برای اولین بار تصویر عامل اختلاس سه هزار میلیارد تومانی منتشر شد !




سر بچه‌ای که در عکس بالا می‌بینید، چند هزار میلیارد تومان اختلاس کرده است!
ایشان همان مدیر عامل فراری هستند که الان در کانادا و در ویلای شخصی‌شان دراز کشیده‌اند و به ریش من و شما می‌خندند.
ایشان آقایان بقایی، رحیمی و مشایی و ….. هستند که در قوه قضائیه پرونده فساد مالی دارند و همزمان به سفر استانی نیویورک هم می‌روند.
این پسر بچه مدیریت جهان را به چالش کشیده است!!
این بچه شاید به خاطر دزدیدن اجباری یک آدامس، در کنار تبهکاران دستبند خورده است تا تبهکاران واقعی که میلیاردها اختلاس کرده اند و بدتر از آن رای، شعور و سرنوشت یک ملت را به تاراج برده اند، ریاکارانه سفره سادگی پهن کنند و به درک من و تو و فریبی که یک ملت را می دهند، بخندند.
دستبند دست این کودک و چشمبند چشمان کوچکش، نماد اقتدار دزدگیرهای کشوز عدالت محور ماست!

مهاجرت جمعی از خانواده مقامهای ایرانی به اروپا و کانادا به همراه میلیون‌ها دلارسپرده بانکی


مهاجرت جمعی از خانواده مقامهای ایرانی به اروپا و کانادا به همراه میلیون‌ها دلارسپرده بانکی
بزودی لیست این افراد و مبالغ منتقل شده را برایتان منتشر میکنیم
از اردیبهشت ماه گذشته تا کنون ۱۲۳ نفر از اعضای خانواده مقامهای دولتی و غیر دولتی ایران برای اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی و کانادا اقدام کرده‌اند. از این تعداد تاکنون ۳۵ نفر موفق به اخذ ویزای اقامت شده‌اند و درخواست دیگر متقاضیان در دست بررسی است.

بررسی‌های کار‌شناسان ایران سبز نشان می‌دهد ۷۰ نفر از این افراد تقاضای اقامت خود را تحت عنوان اقامت تجاری ثبت کرده‌اند و به عنوان سرمایه گذار و فعال اقتصادی قصد مهاجرت دارند. هر کدام از این متقاضیان برای اثبات این ادعا بطور متوسط از حداقل ۶ میلیون تا حداکثر ۴۰۶ میلیون دلار (که متعلق به یک خانواده ۴ نفره است) به حسابهای تجاری خود در اروپا (بویژه در آلمان و اسپانیا) و کانادا واریز کرده‌اند که نقل و انتقالات ارزی و واریز این مبالغ هنگفت از طریق بانکهایی در ترکیه و امارات انجام شده است.

البته در حساب دیگر متقاضیان اقامت (غیر تجاری) نیز مبالغ کلانی واریز شده که کمترین رقم آن ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار است. بررسی‌های انجام شده همچنین نشان می‌دهد ۱۲ تن از مقامهای فعلی یا قبلی دولت احمدی‌نژاد نیز همزمان با اعضای خانواده خود، تقاضای اخذ ویزای دائم خود را به دولت‌های غربی تسلیم کرده‌اند. در این بین ۱۱ نفر از متقاضیان را خانواده افراد ارشد سپاه پاسداران تشکیل می‌دهند.

دیگر متقاضیان اقامت را نیز خانواده مدیران؛ اعضای هیات مدیره یا سهامداران اصلی بانک‌ها و شرکت‌های زیر تشکیل می‌دهند: بانک سامان، بانک تات، بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات، کنسرسیوم استراتوس (که خود مشتمل بر ۱۱ شرکت است و تعدادی از شرکت‌های دولتی را تحت عنوان خصوصی سازی به تملک درآورده است)، شرکت نوسا، بانک پارسیان، شرکت اعتباری مهر ایران، بانک انصار، مهر اقتصاد، بانک سینا، بانک دی، بانک سرمایه، بانک گردشگری و بانک پاسارگاد.

بررسی برخی حسابهای بانکی این افراد نشان می‌دهد طی ۳ سال گذشته از طریق همین حساب‌ها واریزهای هنگفتی به حساب مراکز تجاری و یا شرکت‌های خودرو سازی بزرگ مانند بی‌ام و، بنز و پورشه صورت پذیرفته و طی این مدت ده‌ها دستگاه از این خودروهای سفارشی به ایران انتقال یافته‌اند.

پیگیریهای کار‌شناسان ایران سبز همچنین نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در جهت مقابله با پولشویی، مکاتبه با این افراد و درخواست مستندات لازم برای شفاف سازی منابع مالی آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

آزادی هادی آفریده یکی دیگر از مستندسازان بازداشت شده

هادی آفریده از اعضای انجمن مستند سازان سینمای ایران و یکی از شش مستندسازی که روز بیست و هفتم شهریورماه و به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی بازداشت شده بود، با قید وثیقه آزاد شد.
پیش از این نیز یکشنبه هفدهم مهرماه، ناصر صفاریان و محسن شهنازدار دو تن دیگر از این مستندسازان آزاد شده بودند.
آقای آفریده به همراه ناصر صفاریان، محسن شهنازدار، مجتبی میرطهماسب، شهنام بازدار، و کتایون شهابی روز بیست و هفتم شهریورماه سال جاری و تنها ساعتی پس از انتشار ویدئوی «خط و نشان رهبر» در مورد چگونگی به قدرت رسیدن سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی توسط تلویزیون فارسی بی بی سی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

فرهاد صدقی

بازداشت یکی دیگر از شرکت کنندگان مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین در تبریز

رسول رضوی از شرکت کنندگان مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین ماه سال جاری در اعتراض به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تدریجی این دریاچه در تبریز روز یکشنبه بازداشت شد.
بنا بر گزارش منابع خبری آقای رضوی که به علت ایراد سخنرانی در مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین ماه سال جاری در اعتراض به خشک شدن تدریجی این دریاچه در تبریز بارها توسط نهادهای اطاعاتی شهر تبریز بطور تلفنی احضار و از مراجعه به این سازمان ها خودداری کرده بود، نهایتاً روز یکشنبه هفته جاری شانزدهم مهرماه و هنگام بازگشت از محل کار خود بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل گردید.
همچنین آخرین اخبار بدست آمده حاکی از انتقال این فعال مدنی آذربایجانی به قرنطینه زندان شهر تبریز حکایت دارد.
پیشتر در شهریورماه سال جاری نیز ماموران اطلاعاتی با مراجعه به منزل مسکونی آقای رضوی قصد بازداشت ایشان را داشته اند که به علت عدم حضور وی در خانه، موفق به دستگیری وی نمی شود.
در جریان تجمع اعتراضی روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری در تبریز در اعتراض به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تدریجی این دریاچه، بیش از 70 تن از فعالان مدنی و هواداران محیط زیست بازداشت شدند.
لازم به یادآوری است که از مجموع 5 هزار و 700 كيلومتر وسعت درياچه اروميه به عنوان دومین دریاچه آب شور دنیا، نزديك به 3 هزار كيلومتر از آن به شوره‌زار تبديل شده است، و از 21 رودخانه و 39 مسيلی که پیش از این وارد این درياچه مي‌شدند، هم اکنون و به علت احداث سدهای متعدد در مسیر آن‌ها ورودی آب این دریاچه به صفر رسیده است.

این چهره مادران بعد از شهید شدن فرزندانشان می باشد.

 
این چهره مادران بعد از شهید شدن فرزندانشان می باشد.
 پروين فهيمی و هاجر رستمی، مادران دو جوان کشته‌شده در رويدادهای پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران اعلام کردند که پی‌گيری‌هايشان در رابطه با يافتن قاتلان فرزندانشان به جايی نرسيده است.

به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، پروين فهيمی، مادر سهراب اعرابی در اين‌باره گفت: "متأسفانه در اين دو سال و چند ماه که از حادثه می‌گذرد هنوز هيچ جوابی به هيچ کدام از خانواده‌ها ندادند، می‌گويند که قاتل قابل شناسايی نيست و فقط گفتند بيايد ديه بگيريد که ما هم نرفتيم."
خانم فهيمی افزود: "متأسفانه هيچ کس برای ما هيچ کاری نکرده است، نه فعالان حقوق بشر و نه مسئولان کشور خودمان. حالا بايد متوسل به سازمان ملل بشويم و ببينيم آن‌ها کاری برای ما انجام می‌دهند. اگر آن‌ها هم کاری انجام ندهند ديگر همه چيز تمام است و فايده‌ای ندارد."
پروين فهيمی تأکيد کرد: "من از اول که سهراب مُرد گفته‌ام اگر در کشور خودم نتوانم پاسخ بگيرم و مراجع قانونی کشورم پاسخگو نباشند، مجبور می‌شوم از مراجع بين‌المللی استفاده کنم."
پروين فهيمی: من از اول که سهراب مُرد گفته‌ام اگر در کشور خودم نتوانم پاسخ بگيرم و مراجع قانونی کشورم پاسخگو نباشند، مجبور می‌شوم از مراجع بين‌المللی استفاده کنم

سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله‌ای بود که در جريان اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ در تظاهرات روز ۲۵ خرداد ناپديد شد و مادرش پس از پی‌گيری‌های بسيار با مراجعه به اداره تشخيص هويت در تاريخ ۲۰ تيرماه، عکس و پيکر بی‌جان فرزندش را يافت. هنوز معلوم نيست که سهراب اعرابی در چه تاريخی کشته شده است.
همچنين هاجر رستمی، مادر ندا آقاسلطان، جوان ۲۷ ساله‌ای که او نيز در رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری در روز شنبه ۳۰ خردادماه ۱۳۸۸هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد؛ از عدم رسيدگی به شکايت‌هايش سخن گفت.
خانم رستمی از محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران پرسيد که "چرا ما بايد اين‌قدر کشور ناامنی داشته باشيم که بيايند بکشند و بروند، بدون اين‌که اتفاق خاصی بيفتد."
وی در مورد پی‌گيری‌ها از قوه قضائيه در رابطه با کشته شدن دخترش گفت: "آخرين جوابی که به من دادند اين بود که بايد صحنه قتل ندا را بازسازی کنند. حالا من حدود نزديک به هفت ماه است که منتظرم تا به من زنگ بزنند و من سر صحنه قتل بروم."
هاجر رستمی گفت: "آقای احمدی‌نژاد با يکی از معتبرترين رسانه‌های دنيا صحبت می‌کند و می‌گويد ندا توسط عوامل بی‌بی‌سی کشته شده؛ حتمأ سند و مدرکی برای حرف‌هايش دارد. من بارها پی‌گيری و شکايت کردم ولی به نتيجه‌ای نرسيدم حالا که آقای احمدی‌نژاد به اين نتيجه رسيدند از او می‌خواهم که حتمأ اين کار را برای من بکنند و قاتل را تحويلم دهند."
هاجر رستمی: من هميشه گفته‌ام الآن هم می‌گويم؛ ندا به قصد تظاهرات از خانه بيرون رفت و ديگر برنگشت. ندا نه بسيجی بود و نه مسأله‌ای داشت که بخواهد چيزی را تخريب کند

محمود احمدی‌نژاد در سفر شهريورماه خود به آمريکا برای شرکت در نشست عمومی سازمان ملل؛ در نشست خبری با رسانه‌های آمريکايی معترضان به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری ايران را عده قليلی ناميد که ساختمان‌ها را تخريب می‌کنند و خودروها را به آتش می‌کشند.
وی گفت: "متأسفانه ۳۳ نفر در حوادث بعد از انتخابات کشته شدند که بيش از دو سوم آن‌ها از نيروهای انتظامی يا مردم عادی هوادار دولت بودند."
مادر ندا آقاسلطان در پاسخ به اين اظهارات گفت: "من هميشه گفته‌ام الآن هم می‌گويم؛ ندا به قصد تظاهرات از خانه بيرون رفت و ديگر برنگشت. ندا نه بسيجی بود و نه مسأله‌ای داشت که بخواهد چيزی را تخريب کند."
هاجر رستمی گفت: "من سئوالم اين است که چرا اصلأ خبرنگارها با او (احمدی‌نژاد) مصاحبه می‌کنند، مگر او را به رسميت می‌شناسند، مگر حرف های او سند است."
پيش از اين تارنمای جنبش راه سبز (جرس) در گفت‌وگو با گروهی از خانواده‌های کشته‌شدگان رويدادهای سال ۸۸ از آن‌ها در مورد اظهارات محمود احمدی‌نژاد در نيويورک پرسيده بود. در اين مصاحبه‌ها خانواده‌ها گفته بودند که "احمدی‌نژاد و حکومت ايران نه تنها طی دو سال هيچ قاتلی را معرفی نکرده‌اند بلکه با اظهارات دروغين نمک به زخم آن‌ها می‌پاشد."
اين خانواده‌ها از رسانه‌های بين‌المللی خواسته بودند که به‌جای گفت‌وگو با محمود احمدی‌نژاد صدای خانواده‌هايی را بشنوند که با وجود ناامنی در داخل ايران بارها از مراجع قانونی کمک خواسته‌اند تا آن‌ها را در شناسايی قاتلان فرزندانشان ياری کنند.

رادیو زمانه

زنی دیگر در ایران قربانی اسید پاشی شد


سیما که تنها ۱۸ سال دارد، توسط خواستگار قبلی اش در اردبیل که ظرف حاوی دو لیتر اسید در اختیار داشت، مورد حمله قرار گرفت و در این حادثه فرزند کوچک وی و دو تن از همسایگانشان نیز قربانی شدند. سیما هم اکنون در وضعیت وخیمی بسر می‌برد. میزان اسید به حدی بوده که خودرو پارک شده در خیابان و درب منزل وی باعث سوختگی و ریزش رنگ شده است. سیما در لحظه حادثه با فداکاری تنها توانسته است با دور کردن فرزند خود، از ریختن بیشتر اسید بر سر و صورت دخترش جلوگیری کند فرد اسید باش گفته میشود در یکی از شهرهای مرزی ایران توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است
من در گروه خود در فیس بوک از ایرانیان نوشتم به من گفتن شما قصد تخریب ایرانیان را دارید و خودشان را از لیست واقعه گرایان حذف نمودند. و من به احترام آنان سکوت کردم ما ایرانیان هیچ چیز نیستیم ما مردمانی هستیم که نه از کوروش هستیم و نه از حضرت  آدم. ما ایرانی هستیم  با دیدن این صحنه ها از ایرانی بودن خود خجالت میکشم و و همواره از خود سوال میپرسم در کدام کشور اسید می پاشند ؟آمریکا ؛فرانسه ؛آلمان ؛ایتالیا ؛لهستان ؛اسپانیا ؛کانادا ؛انگلیس و........ ننگ بر این جاهلیت که هنوز هم بر بام  ایران سایه افکنده. ای مردم بیدار شوید چرا در مقابل چنین وحشی گری سکوت اختیار کرده اید این تمدن و فرهنگ ما نیست ما افتخار میکنیم که قبل از میلاد حضرت مسیح تمدن داشتیم. آیا این همان تمدن است ؟ .......اسد پاشی که بر صورت یک انسان نمیگویم یک زن میگویم یک انسان آری او انسانیست از نسل من از  نسل تو همان خونی که تو در رگ داری او هم همان خون را در رگش دارد نه تو برتری و نه او برترین است او قربانی شده، اما ما برای او چه کرده ایم ؟ این اتفاق برای چند دهمین بار اتفاق می افتد اما آقایان به جای اینکه سعی  در حل مشکل برآیند فرد را با اشد مجازات ماخذه می کنند اما این  مجازات به کرات اثبات نموده است که با این قضایا نمیتوان با چنین رفتاری کنار آمد. چرا به جای آنکه به ریشه یابی این معضل بپردازند آن را با احکام سنگین جواب می دهند کدام یک از این مجازات به این حرکت  غیر انسانی پایان داده است ؟