کل نماهای صفحه

۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

به فاصله دو هفته از فوت منصور رادپور؛ محمد مهدی زالیه، دیگر زندانی سیاسی زندان گوهردشت جان خود را از دست داد

عدم رسیدگی و ارائه خدمات مناسب و به موقع درمانی به زندانیان سیاسی تبعیدگاه رجایی شهر کرج (گوهردشت) بار دیگر قربانی گرفت.
تنها دو هفته پس از فوت مشکوک منصور رادپور زندانیان سیاسی بند ویژه زندان رجایی شهر کرج و همچنین هشدار چهار زندانی سیاسی این بند نسبت به افزایش فشارهای روحی و جسمی بر زندانیان سیاسی این زندان، محمد مهدی زالیه، دیگر زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج، شب گذشته پانزدهم خردادماه سال 1391، به علت عوارض ناشی از بیماری حاد ریوی در بیمارستان رجایی کرج جان خود را از دست داد.
گفتنی است که محمد مهدی زالیه، زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد، طی بیست و یک سال دوران حبس خود، به علت فشارهای روحی و جسمی وارده و همچنین شرایط نامناسب نگهداری در زندان های ارومیه و کرج به بیماری ریوی مبتلا گشته بود که پس از مدت ها بی توجهی مسئولان قضایی و امنیتی، سرانجام و در پی وخامت وضعیت جسمانی، اوایل ماه جاری به بیمارستان رجایی کرج منتقل گردید که به علت تاخیر تعمدی در آغاز روند درمانی آقای زالیه، اقدامات درمانی بر روی این زندانی سیاسی نتیجه بخش نبوده و وی نهایتاً شب گذشته جان خود را از دست داد.
این چهارمین مورد از فوت مشکوک زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج طی چهارده ماه گذشته می باشد. پیشتر و به علت امتناع عامدانه از درمان زندانیان سیاسی این زندان، سه تن دیگر از زندانیان سیاسی به نام های منصور رادپور، محسن دگمه چی و حسن ناهید نیز به علت مشکلات جسمی و بی توجهی مقامات قضایی و مسئولان زندان جان خود را از دست داده بودند.
در آخرین مورد از قتل خاموش زندانیان سیاسی نیز عصر روز دوشنبه اول خردادماه، منصور رادپور از زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج در ششمین سال از محکومیت هشت ساله زندان خود، به علت سکته مغزی ناشی از فشارهای عصبی جان خود را از دست داد.
به گواه همبندان آقای رادپور، این زندانی سیاسی که اخیراً از مشکلات ریوی و ناراحتی معده و افت فشار خون در رنج بوده است، چهار شب متوالی و به علت وضعیت نامناسب جسمانی توسط سایر زندانیان به بهداری این زندان منتقل گردید که مسئولان بهداری این زندان، بدون هیچ اقدام خاصی تنها با دادن یک قرص، وی را مجدداً روانه سالن 12، محل نگهداری وی کردند. به گفته همسر این زندانی سیاسی 45 ساله، آقای رادپور طی آخرین ملاقات ایشان که هفته گذشته صورت گرفت، از مخالفت مسئولان زندان و مسئولان قضایی با درخواست های مکرر خود برای انتقال به بیمارستان و پیگیری مسایل درمانی خود خبر داده بود.
خاطرنشان می گردد که به علت محدودیت های شدید درمانی اعمال شده بر علیه زندانیان سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج، هم اکنون بسیاری از زندانیان سیاسی این بند از مشکلات حاد جسمانی رنج برده و در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارند که در صورت تداوم فشارها و پایان نیافتن هر چه زودتر این دست محدودیت ها و فشارها، بطور یقین شاهد افزایش و تکرار فجایعی از این دست خواهیم بود.

http://www.komitedefa.comمنبع: