کل نماهای صفحه

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

تقبل یا تقلب در انتخابات 88. سوتی بی بی سی فارسی در تایپ خبر

در اخباری که امروز ساعت 6.09 به وقت گرینویچ در روز سه شنبه 30 آوریل در سایت بی بی سی منتشر شد؛ آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور فعلی ایران از هرگونه اتهام برای تقلب در انتخابات سال 1388 تبرئه شد. اساس این خبر، متن خبر و تمامی نوشته های که در این خبر، در سایت بی بی سی منتشر شده است ایراد دارد.  متن اولیه این گونه بود: "دفتر ریاست جمهوری ایران آگاهی رئیس جمهوری از بروز ((((((تقبل)))) در انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری را تکذیب کرده است." خبر که بعد از چند ساعت کمی ویرایش شد این گونه بود: "دفتر ریاست جمهوری ایران آگاهی رئیس جمهوری از بروز ((((تقلب))) در انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری را تکذیب کرده است." چرا تیتر، لید و نحوه نوشتن خبر اینگونه است، نمیتوانم نظر دهم. احتمالا نویسنده این خبر که در  چنین سایتی کار می کنند یک خبرنگار آماتور است و شاید هم من خیلی بیسواد هستم یعنی از پشت کوه آمده ام پس بهتر بگوییم سواد من بیشتر از این نمی کشد.
منبع  این خبر سایت  بازتاب  بود که خبر مورد نظر نیز بعد از چند ساعت از روی وبسایت این پایگاه حذف شده است. بی بی سی می نویسد: "اطلاعیه مرکز روابط عمومی رئیس جمهوری امروز سه شنبه ١٠ اردیبهشت (٣٠ آوریل) به صورت "خبر فوری" و تحت عنوان "هدف اصلی از انتشار برخی مطالب دروغین از بین بردن زمینه‌های خلق حماسه است" در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شده است.
در تکذیبیه روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری آمده است که "در پی انتشار خبر غیرواقعی با موضوع 'نوار ٨ میلیونی...' توسط یکی از سایت‌های خبری که گرایش خاص سیاسی آن بر همگان آشکار است، صراحتا تاکید می‌شود که اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه که به رئیس جمهوری نسبت داده شده به طور کامل بی‌اساس و کذب محض است."
این اطلاعیه می‌افزاید که "اگرچه این مطلب پس از مدت کوتاهی از انتشار، بلافاصله از خروجی سایت یادشده حذف شد، اما هدف از انتشار آن زیر سئوال بردن سلامت انتخابات ٨٨ و مخدوش نشان دادن انتخابات آتی ریاست جمهوری با هدف ایجاد نگرانی در مردم نسبت به حفظ رای‌های آنها و در نتیجه، کاهش مشارکت و از بین بردن زمینه‌های خلق حماسه است."
مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهوری از دستگاه‌های مسئول خواسته است تا به موضوع انتشار این خبر رسیدگی کنند و نتیجه را به اطلاع مردم برساند."

موضوع، دست داشتن یا نداشتن رئیس جمهوری ایران در مورد اینکه در انتخابات 88 تقلب (تقبل) شده است نیست. موضوع مورد نظر عدم رسیدگی ویراستار، تایپیست، خبرنگار یا روزنامه نگاری است که در یک سایت مهم، که هزاران بازدید کننده در یک روز دارد، است.

دفتر رئیس جمهوری ایران آگاهی او از تقلب انتخاباتی را تکذیب کرد.

کدام تیتر برای این خبر مناسب است:
رئیس جمهور ایران: در انتخابات 88 تقلب (تقبل) نشده است.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران هرگونه تقلب (تقبل) در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را تکذیب کرد.

 تیتر مناسب را شما هم می توانید انتخاب کنید.

آقای نویسنده، آقای خبرنگار، آقای یا خانم روزنامه نگار، کمی دقت کنید.

بی خیال سایت بازتاب، بی خیال مهر نیوز و فارس نیوز، به من چه که رجا نیوز چی می نویسه. سایت اصولگرها چی نوشت و اصلاح طلبها چگونه پاسخ دادند. عزیز دلم شما که انقدر هزینه برای این سایت می کنید کمی دقت کنید. خبری که منتشر می کنید رو چندین بار بخویند و بعد منتشر کنید. پول میدید به کسانی پول خرج کنید که سواد نوشتن داشته باشند.

در آخر آقای بی بی سی تو این دنیا هیچ چیزی کامل نیست. همه یک روزی اشتباه میکنند.

۲ نظر:

armani گفت...

باسلام اگر براتون ممکنه یه دعوتنامه برای بالاترین برام به ادرس زیر بفرستید
باتشکر
rashidwwwww@yahoo.com

ناشناس گفت...

shoma mesle inke matlab kam ovoriddia! baba injoor hamle bi asas faghat be oona ato mide o bas! be smart!