کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

آسیب جدی جسمانی به رضا شهابی، فعال کارگری، در زندان

به گفته خانواده رضا شهابی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، وی از ناحیه مهره‌های گردن، دچار آسیب جدی شده‌است، و در صورت انجام نشدن عمل جراحی، نیمه چپ بدن او فلج خواهد شد.
آقای شهابی که ۲۲ خرداد سال گذشته بازداشت شده بود، در اعتراض به ادامه بازداشت خود، از اول آذر سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود. فعالان و تشکل‌های کارگری از او خواسته بودند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد که متعاقباً این فعال کارگری روز پنج‌شنبه در بیمارستان امام خمینی تهران به اعتصاب غذای خود پایان داد.
ربابه رضایی، همسر رضا شهابی، در مورد پایان اعتصاب غذای یک ماهه وی به رادیو فردا می گوید: «دلیل این که آقای شهابی به اعتصاب غذای خود پایان داده، درخواست دوستان و تمام تشکل‌ها و خانواده‌اش بوده‌است».
قبلا گفته شده بود که آقای شهابی در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده‌است. آیا در وضعیت پرونده او تغییری پیش آمده است؟
نه، در مورد پرونده او هنوز هیچ کاری انجام نشده‌است. اما به این خاطر که هم از نظر جسمی حالش بسیار بد بود و هم قاضی صلواتی به ما قول داد اگر رضا شهابی اعتصاب غذایش را بشکند به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود، ما از او خواهش کردیم اعتصابش را بشکند. یعنی چون حالش خیلی بد بود، ما و پزشکان مجبورش کردیم اعتصابش را بشکند.
قرار بود آقای شهابی به خاطر ناراحتی مهره‌های گردن تحت عمل جراحی قرار گیرد. چرا تا کنون این جراحی صورت نگرفته است؟
آقای شهابی همه ناراحتی‌های جسمی و گردن‌درد خود را دارد اما در این چند روز اعتصاب غذا این مشکلات خیلی بیشتر شده بود و وقتی او را برای تست بیهوشی برده بودند متوجه شدند بدنش خیلی ضعیف است و نمی‌توانند او را عمل کنند.
حالا قرار است بعد از شکستن اعتصاب غذا چند روز تحت درمان قرار گیرد تا بدنش آمادگی پیدا کند و بعد عملش کنند.
شما گفتید قاضی صلواتی قول داده در صورت شکستن اعتصاب غذا به پرونده آقای شهابی رسیدگی شود. اتهامات آقای شهابی چیست و نظر شما و خود آقای شهابی درباره این اتهامات چیست؟
اتهام او «ارتباط با بیگانه و اخلال در نظم عمومی» است که نه ما و نه هیچکس دیگر این اتهامات را قبول نداریم. در پرونده او هم چیزی وجود ندارد چون کاری نکرده که چیزی در پرونده‌اش باشد.
من به عنوان همسر آقای شهابی و کل خانواده و تمام دوستانی که در کمیته هماهنگی دفاع از رضا شهابی شرکت کردند، همه خواستار آزادی رضا شهابی هستیم.
رادیو فردا

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

ایران و ناگزیری جهانی شدن: رفیق تقی


رفیق تقی قبل از مرگ به هنگام بستری در بیمارستان در مصاحبه با گزارشگر سایت آزادلیق اذعان کرده بود که علت سوء قصد به جانش تمامی نوشته هایش و من جمله مقاله اخیرش می باشد ، ترجمه مقاله مذکوررا تقدیم خوانندگان محترم میکنم .


ایران و ناگزیری جهانی شدن
مولف : رفیق تقی
مترجم : حسن رنجبری

از سری مقالات پژوهشی شرق – غرب
دولت ایران که موجب افشا و رسوایی اسلام در دنیا شده و شیوه حیات خود را بر روی موضوعات دینی- خیالی بنا نموده است و حتی کم مانده که ادعا کند علم تنها در نتیجه تفسیر قرآن قابل حصول می باشد ، دیگر برای انسانیت و جامعه انسانی غیر قابل تحمل شده است . این دولت با نازیدن به تاریخش که چیزی جز زباله دانی جنگ و خونریزی نیست ، متکبرومغرور به نظر میرسد و همچنان به تهدید کردن دنیای متمدن ادامه می دهد .
فرهنگ ایران از انسانیت بی مطلع و دور است .

حتی فردوسی مایه افتخارشان که ماهیت ترک و ترکیت را نفهمیده بود ، نمی تواند کمال مطلوب و ایده آل انسانیت و انسانگرایی به شمار رود .

ایران معاصر افسانه ایست که به آسانی می تواند از بین برود .

به رئیس دولت ( محمود احمدی نژاد ) کشوری که خواهان محو اسرائیل از روی زمین است و به یهودیان که با اختراعات و اکتشافات بزرگ به جامعه انسانی خدمات بسیاری انجام داده اند کینه و نفرت می ورزد و یا مسئله هولوکوست را که مورد قبول جهان و آلمانها ست که از بابت آن جریمه پرداخت نموده اند ، انکار می کند و شخصا برای استقبال از امام مهدی در خاک ایران حاضر میشود ، بطور قطع نمی توان گفت که دارای عقل می باشد . همچنین رهبران دینی کشوری که عید نوروز را مغایر با اسلام قلمداد می کنند ، مدعی به بهشت رفتن کسانی اند که بی گناهیشان بعد از اعدام شدنشان به اثبات میرسد ، حق طلاق را برای زنان در صورتی قائلند که فقدان و یا ناکارآیی آلت جنسی شریک زندگیشان به اثبات برسد وشرط پیشرفت و ترقی را ازدیاد جمعیت آن هم از طریق تعدد زن می دانند ، تا چه اندازه دارای عقل هستند ؟

انسانیت دیرزمانیست که دین سالاری را قبول ندارد ، چنین مباحثاتی صدها سال قبل پایان یافته است .
در جهان معاصر دولت دین سالار عیبناک و ترسناک است .
قوانین شرعی با حقوق مدنی در تضاد و تناقض هستند .
ایران به علت جاه طلبی و بلند پروازی هایش در دنیای متمدن در وضعیت انزوا به سر میبرد . متاسفانه ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته ای که اداره آن را به خواب و وحی آیت الله ها محول خواهد نمود ، نه با فرهنگ و تمدن بلکه فقط با توحش به استقبال جهان خواهد رفت .

اما غافلند از اینکه در دنیای کنونی بزرگترین توحشها نیز قابل رام شدن هستند .
انسانیت قادر به آفرینش عدالت دنیوی می باشد .
تهدید هایی که از سوی ایران متوجه جمهوری مسقل آذربایجان می شوند ، خنده دار و کمیک به نظر میرسند . بنا به یک مثل معروف : زورش به خر نمیرسد زینش را کتک میزند . ایران نه با فرهنگ گندیده اش بلکه با زورگوئی و لات بازی اش ما را به حیرت می اندازد .
جدای از این ، فرهنگ کهنه و پوسیده ایران دیگر به حد توحش و بربریت رسیده است .
فرهنگی که ماهیت آن بر اساس اندیشه بهشت و جهنمی استوار گردیده ، همچون روده دراز کرم شاخک دار تولید می کند .

***

وقتی سخن از دولتهای توتالیتری همچون ایران به میان میاید ، انسان به لزوم جهانی شدن و ناگزیری آن یک بار دیگر اطمینان پیدا می کند . جهانی شدن وجود فرهنگهایی را که منشاء فساد و تباهیست غیر لازم میکند . فرهنگ ترسناک و خود بزرگ بین ایران از دید تمدن انسانی نیاکان گرایی به شمار میاید .

جهانی شدن به عبارتی ابطال آن دسته از آداب و رسوم ملی است که مانع پیشرفت و ترقی در کل دنیا میشود .
زمانی در جایی نوشته بودم که : کره زمین منزل تک اتاقه همه ابنا بشر است . تمام انسانهای دنیا همکره هستند .
جهانی شدن توتالیتریسم را رد می کند .

در روند جهانی شدن ادیان به منزله دروغیست که از سوی خداوند پرداخته شده است ، جوامع باز که ویژگی آنها زندگی راحت و به دور از خطر است در کل دنیا برقرار میگردد ، انسانها به آسانی با همدیگر به تفاهم میرسند . آنچه که واجب و ضروری به نظر میرسد ، فقط و فقط درک علمی از جهان است . کاستی ها و نارسائیهای ملی و دینی برای همیشه در آرشیو تاریخ بایگانی می شوند . معلومات تاریخی زیانبار تبدیل به معیار ارزیابی مطلوبیت و مفیدیت میگردد .

انبار تاریخ منبع دشمنی هاست .

بیائید بیشتر و بهتر در مورد مزایای جهانی شدن به بحث وگفتگو بپردازیم .
10 نوامبر 2011

۱۳۹۰ آذر ۲۸, دوشنبه

شیوه زندانبانی در ایران منحصر به فرد است!

رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کل کشور با بیان اینكه زندان در تعریف قانون مدنی و كیفری جمهوری اسلامی ایران مكانی برای اصلاح تربیت و بازپروری است، شیوه زندانبانی در زندان های ایران را در دنیا منحصر به فرد دانست.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، غلامحسين اسماعيلي روز گذشته و در گفتگو با رسانه های داخلی کشور، با رد تلویحی اجرای مکرر پروژه های اعتراف گیری و پرونده سازی در زندان های جمهوری سیاسی بر علیه زندانیان و بویژه زندانیان سیاسی گفت: «سازمان زندان های ایران با توجه به اینكه تابع قوه قضاییه است در نگهداری از زندانیان مستقل عمل كرده و ماموریتی در كشف جرم ندارد».


این مقام قضایی با اشاره به گزارش های منتشره در مورد شرایط موجود در زندان ها و گسترش شکنجه در زندان های کشور توسط منابع حقوق بشری، این گزارش ها را مردود و مغایر با مبانی فکری و عقیدتی مسئولان حکومت جمهوری اسلامی عنوان کرد.


به گفته رئیس سازمان زندان ها «باورها و اعتقادات مسئولان جمهوري اسلامي برگرفته از مباني اسلام است و به همين دليل در روند رسيدگي به وضع زندانيان هيچ گاه فراتر از رفتارها و اعتقادات ديني خود اقداماتي را انجام نداده و نخواهند داد».


این در حالی است که به گواه بسیاری از زندانیان محبوس در زندان های جمهوری اسلامی، طی سالیان اخیر و برخلاف ادعای این مقام قضایی اعمال و رفتارهای خلاف قانون بر علیه زندانیان، مانند شکنجه، بدرفتاری و اعمال فشار مضاعف به زندانیان به جهت اعتراف گیری و انتساب جرایم غیرواقعی به ایشان افزایش بی سابقه ای داشته و بخش عمده ای از گزارش نهادهای بین المللی حقوق بشر طی این مدت به این مساله اختصاص داشته است.


آقای اسماعیلی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بیانیه 36 تن از زندانیان سیاسی در مورد انتخابات پیش رو، با جعلی خواندن این بیانیه و سایر بیانیه های منتسب به زندانیان سیاسی زندان های کشور، هدف از انتشار این بیانیه ها را «بهره برداري سياسي در رسانه هاي بيگانه» عنوان کرد و تعدادی از افراد به زعم ایشان بیرون از زندان را مسئول انتشار این بیانه ها دانست.


اواسط ماه گذشته، سی و شش تن از زندانیان سیاسی طی بیانیه ای دولت محمود احمدی نژاد را فاسدترین دولت تاریخ ایران دانسته و با فرمایشی خواندن مجلس شورای اسلامی، خواستار تامین حداقل شروط مورد نیاز برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شدند که متعاقباً دستگاه های امنیتی در واکنشی عجولانه اقدام به انتشار خبری جعلی با عنوان تکذیب امضای بیانیه مذکور توسط شش تن از زندانیان سیاسی کردند که این اقدام با پاسخ خانواده های این شش زندانی مبنی بر صحت امضای بیانیه سی و شش نفره توسط ایشان مواجه شد.


این مقام قضایی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بازید هیات مختلف از سایر کشورهای دنیا از زندان های ایرن اشاره کرده و اظهار داشت: «اجازه بازدید از زندان های كشور به "هر گروه و نهاد بین المللی" كه با "مجوز رسمی وزارت امور خارجه" به كشورمان سفر كند و یا درخواست بازدید از زندان های كشور داشته باشند داده می شود».


خاطرنشان می گردد که طی سال های اخیر و به علت تراکم بیش از حد زندانیان و گسترش شرایط امنیتی در زندان های کشور بویژه پس از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در سال 88، و همچنین ناکافی بودن خدمات و فضای نگهداری زندانیان، وضعیت نگهداری، بهداشتی و برخورد با زندانیان و بطور خاص زندانیان سیاسی رو به وخامت گذاشته است.


طی دو سال اخیر مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی که تا پیش از این بی اعتنا به اصل تفکیک جرایم اقدام به نگهداری زندانیان سیاسی و امنیتی در میان زندانیان سایر جرایم و بخصوص جرایمی همچون قتل و شرارت می نمودند، با توسل به این اصل و با تاسیس بندهای ویژه امنیتی در تعدادی از زندان های بزرگ کشور، اقدام به محدود کردن زندانیان سیاسی و اعمال فشار مضاعف، و در موارد متعددی شکنجه روحی و جسمی ایشان در محدودیت اطلاع رسانی بر علیه این زندانیان نمودند.


ضرب و شتم، تهدید به تجاوز، ممنوعیت ملاقات، نگهداری طولانی مدت در سلول های انفرادی، محدودیت و ممانعت از اعطای خدمات مناسب درمانی، قطع تماس های تلفنی و... از جمله ابزارهایی است که مسئولان زندان ها با آگاهی کامل مقامات ارشد قضایی و امنیتی برای تحت فشار گذاردن زندانیان سیاسی از آن بهره می برند.


تنها طی سالیان گذشته تعداد زیادی از زندانیان محبوس در زندان های جمهوری اسلامی از جمله زندانیان سیاسی، به علت جلوگیری هدفمند از دریافت خدمات مناسب درمانی جان خود را از دست داده اند که از این دست می توان به محسن دگمه چی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج و هدی صابر روزنامه نگار، مترجم و فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی زندان اوین تهران که در فروردین و خردادماه سال جاری جان خود را از دست دادند اشاره کرد.