کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

مریم بهرنگ آزاد شد

مریم بهرمن، وبلاگ نویس، و از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضاء در شیراز پس از گذشت بیش از چهار ماه بازداشت موقت، با قید وثیقه دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی از زندان آزاد شد.
بر اساس گزارش وبسایت «تا قانون خانواده برابر»، وی که در ماه گذشته از زندان شیراز به اوین منتقل شد، طی چند روز گذشته به زندان شیراز بازگردانده و مراحل آزادی خود را طی کرد.
مریم بهرمن، نویسنده وبلاگ «یک ورق پاره دیگر»، صبح روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر شیراز توسط چند تن از ماموران امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت شد. ماموران امنیتی شهر شیراز پس از سه ساعت بازرسی منزل و ضبط بعضی از اموال شخصی وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت کردند.
او ابتدا به بازداشتگاه اطلاعات شیراز برده شد و ۵۵ روز را در سلول انفرادی گذراند. بعد از این مدت مریم بهرمن در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ به کانون اصلاح و تربیت میانرود (بند زنان زندان شیراز) منتقل شد. او پس از انتقال به کانون اصلاح و تربیت، از سایر زندانیان جدا و همراه با یک زندانی دیگر در سلولی جداگانه نگهداری شد. بهرمن در مرداد ماه ۱۳۹۰ از انتقال خود به شهر تهران و بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات خبر داد که طی چند روز پیش به شیراز برگردانده شد.

هیچ نظری موجود نیست: