کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۸, دوشنبه

اهانت به رهبری اتهام جدید قاسم شعله سعدی

دکتر قاسم شعله سعدی استاد روابط بین الملل دانشكده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران و از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی از زندان اوین به دادگاه انقلاب منتقل و برای اتهام توهین به رهبری محاکمه شد.
آقای شعله سعدی که برای سومین بار طی سال های اخیر در دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت، اینبار نیز با اتهاماتی مشابه دفعات پیشین همچون «توهین به رهبری» روبرو گردید.
دکتر شعله سعدی، استاد روابط بین‌الملل دانشكده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران و از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی می باشد که روز یکشنبه 14 فروردین 1390 در بازگشت از سفر شیراز، به علت آنچه که دادستان کل کشور آن را اجرای حکم قطعی محکومیت پیشین وی نامید در فرودگاه مهرآباد دستگیر و به زندان اوین منتقل گردید.
وی پیشتر و در سال ۱۳۸۱ نیز در پی انتشار نامه‌ای سر گشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال 85 در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «توهین به حضرت امام و مقام معظم رهبری»، به یک سال و نیم حبس محکوم گردید که این حکم به دلیل اشکالات شکلی و ماهوی فراوان در پرونده و روند دادرسی به دستور رئیس وقت قوه قضائیه متوقف گردید.

هیچ نظری موجود نیست: