کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

اخراج بهرام اسماعیل بیگی عضو سازمان ادوار تحکیم از محل کار

بهرام اسماعیل بیگی، فعال سیاسی و مسوول شعبه استان اصفهان سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با دخالت مقامات امنیتی استان اصفهان از محل کار خود اخراج شد.
به گزارش ادوارنیوز، این اتفاق در پی دستور کتبی اداره اطلاعات استان اصفهان به حراست مجتمع فولاد مبارکه رخ داده که آقای اسماعیل بیگی در آنجا مشغول به کار بوده است. بر اساس این گزارش دلیل این اخراج در نامه‏ای که اداره اطلاعات به حراست مجتمع فولاد مبارکه ارسال کرده "موارد مطروحه" ذکر شده است. با این حال به گفته آقای اسماعیل بیگی هیچ مورد مطروحه مشخصی در این نامه ذکر نشده است.
مسوول شعبه اصفهان ادوار تحکیم گفته است که تا قبل از این چندین ماه تحت فشارهای امنیتی شدید و بازجویی‏های موردی دستگاه‏های امنیتی این استان بوده است. وی در گفتگو با ادوار نیوز توضیح داد که در آخرین بازجویی تهدید به اخراج از کار و بازداشت شده است و همچنین مقامات امنیتی شروطی را برای وی عنوان کردند که در صورت نپذیرفتن آنها باید منتظر اخراج و زندان باشد.
بهرام اسماعیل بیگی همچنین به عنوان مشاور در پروژه های خطوط انتقال نفت و گاز در خوزستان فعالیت داشته که سال گذشته از آنجا نیز با دستور دستگاههای امنیتی اخراج شده است.
عضو شورای داوری ادوار تحکیم گفته است شرایط اداره اطلاعات استان اصفهان شامل ترک فعالیت های سیاسی بطور کامل، استعفا از ادوار تحکیم و اعلام برائت و همچنین موضع گیری علیه ادوار و جنبش سبز طی چندین مصاحبه می شدند که وی در همان بازجویی ابتدایی کتبا اعلام کرده است که هیچ کدام از این شروط را نخواهد پذیرفت. به گفته وی مقامات دستگاه امنیتی اعلام کرده بودند که در پی عدم پذیرش شروط مطرح شده، باید منتظر عواقب حرکت خود باشد.
این عضو سابق دفتر تحکیم وحدت دارای 5 سال سابقه کار در مجتمع فولاد مبارکه بوده است. انتشار خبر اخراج وی نگرانی‏ها را درباره موج برخوردهای جدید با فعالان سیاسی منتقد افزایش می‏دهد.

هیچ نظری موجود نیست: