کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

ایران و ناگزیری جهانی شدن: رفیق تقی


رفیق تقی قبل از مرگ به هنگام بستری در بیمارستان در مصاحبه با گزارشگر سایت آزادلیق اذعان کرده بود که علت سوء قصد به جانش تمامی نوشته هایش و من جمله مقاله اخیرش می باشد ، ترجمه مقاله مذکوررا تقدیم خوانندگان محترم میکنم .


ایران و ناگزیری جهانی شدن
مولف : رفیق تقی
مترجم : حسن رنجبری

از سری مقالات پژوهشی شرق – غرب
دولت ایران که موجب افشا و رسوایی اسلام در دنیا شده و شیوه حیات خود را بر روی موضوعات دینی- خیالی بنا نموده است و حتی کم مانده که ادعا کند علم تنها در نتیجه تفسیر قرآن قابل حصول می باشد ، دیگر برای انسانیت و جامعه انسانی غیر قابل تحمل شده است . این دولت با نازیدن به تاریخش که چیزی جز زباله دانی جنگ و خونریزی نیست ، متکبرومغرور به نظر میرسد و همچنان به تهدید کردن دنیای متمدن ادامه می دهد .
فرهنگ ایران از انسانیت بی مطلع و دور است .

حتی فردوسی مایه افتخارشان که ماهیت ترک و ترکیت را نفهمیده بود ، نمی تواند کمال مطلوب و ایده آل انسانیت و انسانگرایی به شمار رود .

ایران معاصر افسانه ایست که به آسانی می تواند از بین برود .

به رئیس دولت ( محمود احمدی نژاد ) کشوری که خواهان محو اسرائیل از روی زمین است و به یهودیان که با اختراعات و اکتشافات بزرگ به جامعه انسانی خدمات بسیاری انجام داده اند کینه و نفرت می ورزد و یا مسئله هولوکوست را که مورد قبول جهان و آلمانها ست که از بابت آن جریمه پرداخت نموده اند ، انکار می کند و شخصا برای استقبال از امام مهدی در خاک ایران حاضر میشود ، بطور قطع نمی توان گفت که دارای عقل می باشد . همچنین رهبران دینی کشوری که عید نوروز را مغایر با اسلام قلمداد می کنند ، مدعی به بهشت رفتن کسانی اند که بی گناهیشان بعد از اعدام شدنشان به اثبات میرسد ، حق طلاق را برای زنان در صورتی قائلند که فقدان و یا ناکارآیی آلت جنسی شریک زندگیشان به اثبات برسد وشرط پیشرفت و ترقی را ازدیاد جمعیت آن هم از طریق تعدد زن می دانند ، تا چه اندازه دارای عقل هستند ؟

انسانیت دیرزمانیست که دین سالاری را قبول ندارد ، چنین مباحثاتی صدها سال قبل پایان یافته است .
در جهان معاصر دولت دین سالار عیبناک و ترسناک است .
قوانین شرعی با حقوق مدنی در تضاد و تناقض هستند .
ایران به علت جاه طلبی و بلند پروازی هایش در دنیای متمدن در وضعیت انزوا به سر میبرد . متاسفانه ایران در صورت دستیابی به سلاح هسته ای که اداره آن را به خواب و وحی آیت الله ها محول خواهد نمود ، نه با فرهنگ و تمدن بلکه فقط با توحش به استقبال جهان خواهد رفت .

اما غافلند از اینکه در دنیای کنونی بزرگترین توحشها نیز قابل رام شدن هستند .
انسانیت قادر به آفرینش عدالت دنیوی می باشد .
تهدید هایی که از سوی ایران متوجه جمهوری مسقل آذربایجان می شوند ، خنده دار و کمیک به نظر میرسند . بنا به یک مثل معروف : زورش به خر نمیرسد زینش را کتک میزند . ایران نه با فرهنگ گندیده اش بلکه با زورگوئی و لات بازی اش ما را به حیرت می اندازد .
جدای از این ، فرهنگ کهنه و پوسیده ایران دیگر به حد توحش و بربریت رسیده است .
فرهنگی که ماهیت آن بر اساس اندیشه بهشت و جهنمی استوار گردیده ، همچون روده دراز کرم شاخک دار تولید می کند .

***

وقتی سخن از دولتهای توتالیتری همچون ایران به میان میاید ، انسان به لزوم جهانی شدن و ناگزیری آن یک بار دیگر اطمینان پیدا می کند . جهانی شدن وجود فرهنگهایی را که منشاء فساد و تباهیست غیر لازم میکند . فرهنگ ترسناک و خود بزرگ بین ایران از دید تمدن انسانی نیاکان گرایی به شمار میاید .

جهانی شدن به عبارتی ابطال آن دسته از آداب و رسوم ملی است که مانع پیشرفت و ترقی در کل دنیا میشود .
زمانی در جایی نوشته بودم که : کره زمین منزل تک اتاقه همه ابنا بشر است . تمام انسانهای دنیا همکره هستند .
جهانی شدن توتالیتریسم را رد می کند .

در روند جهانی شدن ادیان به منزله دروغیست که از سوی خداوند پرداخته شده است ، جوامع باز که ویژگی آنها زندگی راحت و به دور از خطر است در کل دنیا برقرار میگردد ، انسانها به آسانی با همدیگر به تفاهم میرسند . آنچه که واجب و ضروری به نظر میرسد ، فقط و فقط درک علمی از جهان است . کاستی ها و نارسائیهای ملی و دینی برای همیشه در آرشیو تاریخ بایگانی می شوند . معلومات تاریخی زیانبار تبدیل به معیار ارزیابی مطلوبیت و مفیدیت میگردد .

انبار تاریخ منبع دشمنی هاست .

بیائید بیشتر و بهتر در مورد مزایای جهانی شدن به بحث وگفتگو بپردازیم .
10 نوامبر 2011

هیچ نظری موجود نیست: