کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

طرح دوشنبه های اعتراض،پیشنهاد مصطفی تاجزاده



*توضیحات برگرفته شده از صفحه دوشنبه های اعتراض

--------------------------------------------------------------------------------------------
جنبش سبز در مسیر بالنده خود فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده است و اکنون که ضعف ها و بی کفایتی حکومت بیش از هر زمان عیان شده است وفساد و تباهی دولت کودتا جنگ قدرت را عیان تر از قبل نموده است، قدرت های بین المللی نیز با رویکردی متفاوت از قبل درصدد به چالش کشیدن آن برآمده اند تا حدی که گزینه هایی چون حمله نظامی نیز مطرح میشود و جای آن دارد بدنه جنبش احساس خطر کند و به رویدادهای جاری واکنش نشان دهد. اکنون مرحله جدیدی آغاز شده است و جنبش باید با تاکتیک و فرمی جدید حضور و حساسیت خود را به مدعیان داخلی و خارجی نمایان سازد. جنبشی که مطالباتش از سوی حاکمیت نادیده گرفته شده و افزون بر خواستهای قبلی مطالبات جدیدی نیز بر آن افزوده شده است.
هنوز خونهای به نا حق ریخته شده میجوشند، رهبران و یاران عزیز جنبش در حصر و بند به سر میبرند و آنان که به اصطلاح آزادند از حقوق اجتماعی و شهروندی خود محرومند و ملتی اسیر ندانم کاری و بحران سازی دولت کودتا و حامیانش. در این میان ایده های خلاقانه برای نمایش قدرت و حضور جنبش بستر پاسخ به این نیازند و پیشنهاد مصطفی تاجزاده عزیز مبنی بر گرامیداشت شهدای جنبش و اعتراض به حبس غیر قانونی در غالب روزه ها و اعتصاب غذاهای اعتراضی و گرد هم آمدن برای افطار و بحث و تبادل نظر، راهکاری مناسب و بدون هزینه برای اهالی جنبش سبز است.

تاجزاده عزیز که همیشه ایده های ناب و مواجه اش با اقتدارگرایان آنها را دچار چالشهای اساسی نموده است اینبار با ایده ارزنده اش از دل تاریک زندان راهی به روشنایی فرا روی ما می گشاید ایده ای که دستاورد رویش انگیزه ها و امیدها و تامل وی در خلوت زندان است و از سوی ما جای تامل و دقت بسیار دارد. او با توجه به جمیع جهات و با لحاظ همه محدودیتهای جنبش و ضرورتهای پیش رو دست بر روی نقاطی گذاشته است که دقت در آنها برای ما راهگشاست. به نظر ما نقاط عطف این پیشنهاد ارزشمند عبارتند از:
1- نظام مند نمودن مبارزه در غالب زمانی مشخص (دوشنبه آغاز هر ماه)
2- توجه به خود یا به عبارتی توجه به درون از این جهت که با اعتصاب غذا و روزه سیاسی از روزمرگی و روند تکراری زندگی که احتمالا خیلی از ماها دچار آن هستیم بیرون بیاییم. و بجای انتظار از بیرون به درون خودمان بنگریم و نقش تک تک خودمان در مسیر جنبش بیاندیشیم. نکته ارزشمند موضوع بیان این خواسته از سوی کسی است که خودش 1 سال روزه سیاسی گرفته است.
3- یادآوری ظلم و فجایعی که رنگ زمان و غبار فراموشی و تکرار گرفته اند و اهمیت انها ممکن است در ذهن ما کمرنگ شده باشد.
4- بحث و تبادل نظر پیرامون رویدادهای جاری جامعه و صرف وقت برای این قبیل موضوعات حداقل بصورت ماهانه و گسترش آگاهیها و به جریان انداختن تحلیلها و تقویت انگیزه ها
5- ایستادگی بر مواضع و مقاومت بر خواسته های تاریخی خودمان در برابر جابران همچون خاری در چشم ظالمان. این موضوع در روزگار ضعف و تشتت حکومت معنی خاصی دارد و همه دسیسه های حکومت در انحراف افکار عمومی از فساد وتباهی و نالایقی خودش را افشا و نقش بر آب می نماید.
6- اتخاذ روشی بدون هزینه برای نشان دادن اعتراض در فضاهای خصوصی مانند خانه ها و خوابگاهها، بی نیاز از حضور در خیابان.
7- استفاده از ظرفیت فضای مجازی با انعکاس تصاویر و خبر گردهمایی ها و نشستها ی کوچک دوستانه و خانوادگی اما پر تعداد و گسترده برای روحیه دادن به افرادی که انگیزه هایشان کمرنگ شده است.
------------------
روش اجرا:
1- اجرای همسو و متحد الشکل، ما به منظور ایجاد وحدت رویه و بروز جدی تر اتحادمان پوستری طراحی کرده ایم که در صفحه قرار خواهد گرفت. این پوستر در هر ماه حاوی تصویر یکی از شهدای جنبش خواهد بود ( اولین پوستر مزین به عکس شهید ندا آقا سلطان است).
2- هر شهروند سبز میتواند به همراه خانواده و دوستانش با تهیه پرینت این پوستر و عکسهایی از شهید مورد نظر در محل جمع شدنشان عکس و پوستر را مقابل صورت خود نگه داشته و عکس یا ویدئویی از آن تهیه نموده و برای ما ارسال نمایند تنها با قید نام شهرتان.
3- چنانچه برایتان مقدور بود جمعبندی خودتان از نظرات و ایده های دوستان شرکت کننده در جمع را برای ما ارسال کنید.
4- چنانچه امکان استفاده از پوستر ما را نداشتید به خلاقیت خودتان یا نمادهای سبز در طرح را اجرا کنید.مثلا با نوشتن یک دستنوشته مرتبط با موضوع طرح.

توصیه : از تهیه عکس در مکانهایی که امکان شناسایی دارند و ممکن است باعث ایجاد هزینه شوند خودداری نمایید.

درخواست: برای پا گرفتن این طرح به همراهی و کمک شما در دعوت دیگران به همراهی در انجام این طرح نیازمندیم. ممکن است در نگاه اول کوچک به نظر بیاید اما یقین داشته باشید ما بیشماریم آنگاه که دل به تیره گی ها نسپاریم و امیدوارنه به آرمان ایران آباد و آزاد بیاندیشیم. همراه شو عزیز

--------------------
*مصطفی تاجزاده: پیشنهاد می کنم هم وطنان عزیز برای نشان دادن اعتراض خود به اقدام غیرقانونی حبس خانگی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و نیز محکومیت احکام غیرقانونی و غیرعادلانه علیه فعالان سیاسی، انتخاباتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری و اعلام هم بستگی با همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در کنار فعالیت های دیگر، اولین دوشنبه هر ماه را روزه بگیرند و یا دست به اعتصاب غذا بزنند. هنگام غروب نیز در هر محل و مرکز در دسترس، از خوابگاه ها و کوی دانشگاه تا مسجد و تکیه و رستوران و حتی در دفاتر و منازل دور هم جمع شوند و به تبادل اخبار و گفت و گو درباره اوضاع ایران و منطقه و جهان بپردازند. گزارش آن را نیز البته با رعایت جنبه های احتیاطی و امنیتی در شبکه های اینترنتی منعکس کنند تا این حرکت به تدریج عمومی شود و هر ماه تعداد بیشتری در آن مشارکت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: