کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

اعدام یازده زندانی در زندان گوهردشت

طی دو روز گذشته بیش از یازده تن از زندانیان منتقل شده از واحد 2 زندان قرل حصار، در زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) به دار آویخته شدند.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته به ترتیب هفت و چهار تن از زندانیان زندان قزل حصار که طی روزهای گذشته از این زندان به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند در این زندان به دار آویخته شدند.
از جمله اعدامیان امروز می توان به «عبدالرحمن محمد فرزند حبیب الله»، «رستم دیداری»، «آیت کاظمی فرزند قربانعلی» و«شمس الله اقبال پور» اشاره کرد، اما از اسامی و اتهامات دقیق این افراد تا این ساعت اطلاعی در دست نمی باشد.
دیگر گزارش ها از اعدام حداقل 37 تن از زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار کرج از جمله تعدادی از اتباع افغانی طی دو روز گذشته خبر داده اند.
روز پنج شنبه بیست و پنجم شهریورماه سال جاری بیست و هفت تن از زندانیان زندان قزل حصار برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند که با توجه به اعدام های صورت گرفته طی دو روز گذشته، شانزده تن دیگر از این زندانیان نیز طی روزهای آینده احتمالاً به دار آویخته خواهند شد.
از دلایل احتمالی انتقال این زندانیان به زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام اطلاعی در دست نمی باشد، اما به نظر می رسد که تصمیم مقامات قضایی ایران برای اجرای حکم اعدام این زندانیان در خارج از زندان قرل حصار به علت نگرانی ایشان از تکرار حوادث اسفندماه سال گذشته که منجر به کشته شدن ده ها تن از زندانیان زندان قزل حصار کرج گردید باشد.
در جریان درگیری‌های بیست و چهارم اسفندماه سال گذشته در زندان قزلحصار کرج میان نیروهای حفاظت این زندان با زندانیان واحد 2 این زندان، که با اعتراض زندانیان این واحد به اعدام بی رویه زندانیان این زندان آغاز شد، در اثر شلیک نیروهای حفاظت زندان تعدادی از زندانیان جان خود را از دست داده و تعدادی زیادی نیز زخمی شدند.
 

هیچ نظری موجود نیست: