کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ آذر ۱۵, سه‌شنبه

بیانیه جمعی از دانشجویان کشور در آستانه روز دانشجو

در آستانه شانزدهم آذرماه، روز دانشجو جمعی از دانشجویان دانشگاه های کشور بیانیه ای منتشر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «جنبش دانشجویی در شرایطی خود را آماده برگزاری مراسم روز دانشجو میکند که اقتدارگرایان انحصار طلب در ادامه دست و پا زدنهای بیهوده شان برای بقا خویش اقدام به حبس خورشید نموده اند تا انوار حقیقت پرده از ظلمت پلیدی ها و خیانت های آنها برندارد و زشتی وطن فروشی، دیکتاتوری و استبداد دینی در پس سیاست اسلام نمایی پنهان بماند».
این بیانیه همچنین با اشاره به اقدام اخیر عوامل وابسته به حاکمیت در یورش به سفارت انگلستان در تهران تحت عنوان دانشجویان معترض، آن را تکرار سناریوی غلط سال ۵۷، و با هدف تخریب وجهه مبارزاتی دانشجویان کشور ارزیابی کردند.
به نام آزادی؛ خون شهیدان ؛ اسرای دربند
بار دیگر فرارسیدن ماه آذر پایه های سست حکومت دیکتاتوری را به لرزه انداخته و ترس از گسترش آگاهی و تداوم مبارزات آزادیخواهانه دانشجویان خواب را از چشمهای مستبدان خودکامه ربوده است.
بیش از نیم قرن از مبارزات حق طلبانه جنبش دانشجویی ایران گذشت و فریادهای عدالت خواهی و استبداد ستیزی دانشجویان علیه وطن فروشان خائن به این خاک خاموش نگردید و جنبش دانشجویی در تمام این مدت همواره گلوی ملت بود برای ابراز خشم آزادگان این مرز و بوم در برابر خیانت و ظلم حاکمان مستبد.
اى خشم به جان تاخته! توفان شرر شو
اى بغض گل انداخته! فریاد خطر شو
نه سرکوب، نه دستگیری، نه شکنجه، نه ستاره دار شدن و محرومیت از حق تحصیل و نه هیچ سیاست ددمنشانه ای علیه این جنبش نتوانست آن را از حرکت باز دارد. پرچم آغشته به خون آن سه آذر اهورایی اینک اما آغشته به خون سهراب ها و نداها همچنان برافراشته مانده و تداوم حبس دانشجویان آزاده ایران، و از جمله بهروز جاوید تهرانی مهر جاوید ایران را بر این پرچم زده و از هر دانشجو یک مجید توکلی ساخته تا دانشگاه همچنان استوار سنگر مبارزاتی ملت ایران باقی بماند.
اى روى برافروخته! خود پرچم ره باش
اى مشت برافراخته! افراخته ترشو
آری، خون شهیدان دانشجو و سپری شدن ثانیه به ثانیه عمر آزادگان دربند این جنبش هزینه سنگینی است که بقا و تداوم این مبارزات تا رسیدن به سرمنزل مقصود و آزادی وطن عزیزمان از چنگال استبداد را تضمین میکند.
اى حافظ جانِ وطن! از خانه برون آى
از «خانه برون» چیست؟ که از خویش به در شو
اینک اما جنبش دانشجویی در شرایطی خود را آماده برگزاری مراسم روز دانشجو میکند که اقتدارگرایان انحصار طلب در ادامه دست و پا زدنهای بیهوده شان برای بقا خویش اقدام به حبس خورشید نموده اند تا انوار حقیقت پرده از ظلمت پلیدی ها و خیانت های آنها برندارد و زشتی وطن فروشی، دیکتاتوری و استبداد دینی در پس سیاست اسلام نمایی پنهان بماند.
گر شعله فرو ریزد، بشتاب و میندیش
ور تیغ فرو بارد، اى سینه! سپر شو
اقتدارگرایان بدانند که با حصر رهبران جنبش کوچکترین خللی در استواری گامهای مردم ایران در راه اعتلای وطن وارد نخواهد آمد.
مسپار وطن را به قضا و قدر اى دوست
خود بر سر آن، تن به قضا داده، قدر شو
حکومت ننگین زور و ریا اکنون بر سر خوان ثروت این ملت نشسته و سرخوش از نمایشهای ساختگی جعل محبوبیت و مقبولیت به تاراج آبرو و شرف این مرزو بوم همت گماشته است.
تا خود جگر روبهکان را بدرانى
چون شیر در این بیشه سراپاى، جگر شو
و از برکت نام مصدق ها و تاریخ پر افتخار مبارزات صد ساله ضد استبدادی این ملت و انقلاب مشروطه ها برای خود نقاب مشروعیت ساخته است.
خاک پدران است که دست دگران است
هان اى پسرم! خانه نگهدار پدر شو
حال در این برهه حساس تاریخی که سرمایه های ملت ایران توسط مفسدان و چپاولگران ذوب در ولایت به تاراج میرود و مجلس فرمایشی به دلیل وابستگی به شخص رهبری، ناتوان از انجام وظایف قانونی و برخورد قاطع با غارتگران و درمانده از پاسخگویی در برابر ملت است، بر طبل برگزاری انتخاباتی دیگر کوبیده می شود تا بار دیگر شعور این مردم فهیم و صبور بازیچه دست قدرت انحصار طلبان گردد.
دیوار مصیبتکده ى حوصله بشکن
شرم آیدم از این همه صبر تو، ظفر شو
امسال در آستانه روز دانشجو شاهد آن بودیم که رژیم استبدادی جمهوری اسلامی با همراهی جمعی از اراذل و اوباش و مزدوران پرورش یافته بیت رهبری و سپاه قدس، به نام مقدس دانشجو دست به تخریب وجهه مبارزاتی دانشجویان فرهیخته و آگاه ایران زمین زده و در جریان حمله به سفارت انگلیس، ضمن تکرار سناریوی غلط سال ۵۷ و تجاوز به حریم سفارت انگلستان که طبق قوانین بین المللی جزئی از خاک آن کشور محسوب میشود چوب حراج به هویت و فرهنگ ایرانی زد تا مقاصد شوم و پلید خود در ادامه سیاستهای جنجالی و جنگ طلبانه را پی بگیرد. غافل از آنکه برای همه ملت و جهانیان جنس این نوع توطئه ها شناخته شده است و ما دانشجویان سراسر کشور ضمن اعلام انزجار از مجریان این رفتار وحشیانه و محکومیت این عمل ننگین ابراز میداریم که حریم مقدس دانشگاه و دانشجو مبری از چنین اعمال شنیع منافی اخلاق است.
ایرانى آزاده! جهان چشم به راه است
ایران کهن در خطر افتاده، خبر شو
امروز میر ما حسین زمان است که پرچم آزادگی را برافراشته و شهادت علی اکبرش در عاشورای ۸۸ مهر خاموشی بر لبهای حق گوی این بزرگمرد ننشاند و یزیدیان ناآگاه را بر آن داشت تا سیره جدش علی ابن ابیطالب را بر وی تحمیل و وی را خانه نشین کنند. باشد که خاموش شود فریاد هل من ناصر ینصرنی حسین ابن علی که از اعماق تاریخ گذر کرده و اینک از حنجره فرزندش دوباره به گوش میرسید و آرامش را از حیات پست و حقیر دیکتاتور ربوده بود تا همچنان مصادره دین رسول خدا دست آویزی باشد برای بقای نظامی که هیچ نسبتی با اسلام رحمانی رسول گرامی ندارد. غافل از آنکه دانشجویان مبارز ایران به تأسی از رهبران در حصرشان در فردای عاشورای حسینی مصادف با روز دانشجو دگرباره فریاد یا حسین را چنان بر فضای سنگین خفقان زده ایران طنین انداز میکنند که لرزش پایه های سست کاخ یزیدی، قهقرای سقوط دیکتاتور دیگری را بر صحنه تاریخ حک کند.
فریاد به فریاد بیافزاى، که وقت است
در یک نفس تازه اثر هاست، اثر شو
مشتى خس و خارند، به یک شعله بسوزان
بر ظلمت این شام سیه فام، سحر شو
جمعی از دانشجویان دانشگاه سراسری شهرهای تبریز، تهران، علوم پزشکی تبریز، ساری، مشهد، اصفهان، شیراز، سنندج، ارومیه، زنجان، اردبیل و دانشگاه آزاد اراک

هیچ نظری موجود نیست: