کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ آبان ۲۷, جمعه

آزادی موقت هفت تن از فعالین آذری بازداشتی در زندان تبریز

با گذشت سه ماه از بازداشت دوازده فعال مدنی بازداشت شدگان مراسم افطاری شهریورماه امسال آذربایجان، بعد از ظهر پنجشنبه، ۲۶ آبان ماه، هفت نفر از آن دستگیرشدگان از زندان تبریز آزاد شدند.
به گزارش جرس، این افراد که به قید وثیقه های پنجاه الی صد میلیونی آزاد شده اند، ۲۴ آبان در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شده و قرارهای بازداشت ده نفر از آنان – بنامهای موسی برزین (وکیل دادگستری) مهدی نوری (فعال دانشجویی) و احمد ریاضی (فعال دانشجویی) حسن ارک (فعال سرشناس سیاسی) محمود فضلی، مصطفی و مرتضی عوض پور، عزیز پور ولی وحید شیخ بگلو، جلیل علمدار میلانی، جمشید زارع به وثیقه تبدیل شده بود، که هفت نفر از آنان آزاد شدند، اما موسی برزین و احمد ریاضی مبارکی به دلیل اینکه وثیقه هایشان مربوط به شهرستان بوده آزادیشان با تاخیر صورت خواهد گرفت و محمود فضلی نیز به دلیل چند روز باقی مانده از حکم حبس اش که مربوط به سالهای قبل است هنوز آزاد نشده است.
گفتنی است، این فعالین مدنی آذربایجان ۲۸ نفر بودند که در مراسم افطاری که جهت ارائه راه حل قانونی و ارتباط با مسئولین استان برای نجات دریاچه ارومیه تشکیل شده بود دستگیر و نزدیک به سه ماه در زندان به سر بردند.
از بین این افراد ۱۵ نفر به ۲۴ ماه حبس (۲۰ ماه تعلیقی و ۴ ماه تعزیری) محکوم شدند. ۱۲ نفر در حال محاکمه هستند و یک نفر عبدالله صدوقی (خبرنگار) هنوز محاکمه نشده و کیفر خواستی نیز برای وی صادر نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: