کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

تاکید مجدد «آی تی اف» بر آزادی ابراهیم مددی و رضا شهابی

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل نسبت به احضار آقای سید داوود رضوی خزانه دار سابق سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و همکار وی یعقوب سلیمی عضو هیئت رئیسه این سندیکا به دادگاه ابراز نگرانی کرد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، همزمان با احضار سید داوود رضوی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به شعبه 6 بازپرسی دادسرای زندان اوین، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از احضار اعضای این تشکل کارگری، خواستار آزادی ابراهیم مددی و رضا شهابی گردید.
دیوید کاکرافت، دبیر کل فدراسیون جهانی کارگران بخش حمل و نقل در بیانیه روز دوشنبه این سازمان در این باره گفت: «ما معتقدیم که آقای رضوی برای اتهامات بی اساسی مانند "تبلیغ علیه نظام"، "تجمع غیرقانونی" و "اقدام علیه امنیت ملی" مربوط به سال 2007 مورد پرسش قرار خواهد گرفت. برای آقای سلیمی نیز اتهامات مشابهی عنوان شده بود».
خاطرنشان می گردد که در پی مراجعه حضوری روز دوشنبه آقای داوود رضوی به بازپرسی دادسرای زندان اوین، این فعال کارگری از اتهامات طرح شده در سال 85 تبرئه گردید. اما از وضعیت قضایی آقای سلیمی اطلاع روشنی در دست نمی باشد.
آقای کاکرافت در ادامه با اشاره به احضار و بازداشت اعضای این سندیکا اضافه کرد: «من فکر می کنم این واضح است که این رفتار سودی ندارد و ما قویاً به مقامات جمهوری اسلامی پیشنهاد می کنیم که به این مساله بیندیشند که چطور در نهایت مجبور به تغییر موضع و آزادی منصور اسانلو شدند، و از این رفتار دست کشیده و آقایان ابراهیم مددی و رضا شهابی را نیز آزاد کنند».
رضا شهابی زکریا خزانه دار و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که در بند 209 زندان اوین تهران در بازداشت می باشد، چهارم خرداد ماه سال جاری محاکمه وی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» در شعبه ای از دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. با وجود گذشت ماه ها از صدور قرار وثیقه، و تودیع آن از جانب خانواده آقای شهابی اما دستگاه قضایی با نفوذ مقامات امنیتی تاکنون از آزادی آقای شهابی خودداری کرده اند. ابراهیم مددی، نایب رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد نیز هم اکنون دوره محکومیت زندان سه و نیم ساله خود به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» را سپری می کند.

هیچ نظری موجود نیست: