کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

بازداشت یکی دیگر از شرکت کنندگان مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین در تبریز

رسول رضوی از شرکت کنندگان مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین ماه سال جاری در اعتراض به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تدریجی این دریاچه در تبریز روز یکشنبه بازداشت شد.
بنا بر گزارش منابع خبری آقای رضوی که به علت ایراد سخنرانی در مراسم اعتراضی سیزدهم فروردین ماه سال جاری در اعتراض به خشک شدن تدریجی این دریاچه در تبریز بارها توسط نهادهای اطاعاتی شهر تبریز بطور تلفنی احضار و از مراجعه به این سازمان ها خودداری کرده بود، نهایتاً روز یکشنبه هفته جاری شانزدهم مهرماه و هنگام بازگشت از محل کار خود بازداشت و به اداره اطلاعات این شهر منتقل گردید.
همچنین آخرین اخبار بدست آمده حاکی از انتقال این فعال مدنی آذربایجانی به قرنطینه زندان شهر تبریز حکایت دارد.
پیشتر در شهریورماه سال جاری نیز ماموران اطلاعاتی با مراجعه به منزل مسکونی آقای رضوی قصد بازداشت ایشان را داشته اند که به علت عدم حضور وی در خانه، موفق به دستگیری وی نمی شود.
در جریان تجمع اعتراضی روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری در تبریز در اعتراض به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تدریجی این دریاچه، بیش از 70 تن از فعالان مدنی و هواداران محیط زیست بازداشت شدند.
لازم به یادآوری است که از مجموع 5 هزار و 700 كيلومتر وسعت درياچه اروميه به عنوان دومین دریاچه آب شور دنیا، نزديك به 3 هزار كيلومتر از آن به شوره‌زار تبديل شده است، و از 21 رودخانه و 39 مسيلی که پیش از این وارد این درياچه مي‌شدند، هم اکنون و به علت احداث سدهای متعدد در مسیر آن‌ها ورودی آب این دریاچه به صفر رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست: