کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

دو سال حبس برای شعله سعدی به اتهام توهین به رهبری

قاسم شعله سعدی استاد روابط بین الملل دانشكده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران و نماینده پیشین مجلس به اتهام توهین به رهبری در شعبه 28 دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی مقیسه به دو سال زندان محکوم شد.
به گزارش تارنمای جرس، این محکومیت علاوه بر دو محکومیت پیشین ایشان در این دادگاه است. دکتر شعله سعدی قبلا به یک سال و نیم حبس بابت نامه سرگشاده ای که چند سال پیش به سیدعلی خامنه ای نوشته بود و همچنین به یک سال حبس و ممنوعیت از تدریس و وکالت بابت مصاحبه ها و تحلیل ها در رسانه ها محکوم شده بود.
محکومیت جدید وی بر اساس مصاحبه هایی است که پیش از این برای آن محاکمه شده بود.
دکتر شعله سعدی از نظر سلامت جسمی در وضعیت بسیار بدی در زندان اوین به سر می برد . وی بر اثر شکنجه دچار ضایعه حاد نخاعی شده و احتیاج فوری به عمل جراحی دارد ولی مسئولین جمهوری اسلامی تا کنون با مداوای وی موافقت نکرده اند.
در همین زمینه همسر دکتر شعله سعدی گفت: «آقای شعله سعدی روز شنبه بیست و ششم شهریور ماه از زندان اوین به دادگاه انقلاب بردند. متاسفانه در حالیکه آقای شعله سعدی در حال گذراندن حکمش است، یک پرونده سومی برای ایشان بازکردند که در شعبه 28 به آن رسیدگی می شود. سه ساعت محاکمه ایشان طول کشید که یکی از اتهاماتشان توهین به رهبری ذکر شده که در دو پرونده قبلی هم به همین اتهام مجازات شده است و الان هم دارد حبسش را می کشد. در خصوص این پرونده بازپرس قبلا قول داده بود که اگر مفاد این پرونده با پرونده شعبه 15 یکی باشد منع پیگرد صادر خواهد شد. بازپرس هم بعد از بررسی به این نتیجه رسیده بود که اتهامات مطرح شده در دو پرونده یکی است و مجازات قبلا داده شده است. اما دادستان قبول نکرد و پرونده را از بازپرسی به دادیاری داد و در آنجا قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده را به دادگاه انقلاب فرستاد که الان در حال رسیدگی است. در حقیقت تمام این پرونده ها یکی است و مجازات ها داده شده است و آقای شعله سعدی دارد حبسش را در زندان اوین می گذراند اما باز به همان عنوان مجازات "مجدد" می دهند».

هیچ نظری موجود نیست: