کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ مهر ۱۰, یکشنبه

گزارشی از تجمع در آنکارا در حمایت از تظاهرات اعتراضی در مورد وضعیت دریاچه اورمیه


حضور رسانه های ترکیه
عده ای از ایرانیان مقیم ترکیه در کنار شهروندان ترک در واکنش به ادامه اعتراضات گسترده در ایران در خصوص وضعیت دریاچه اورمیه در روز جمعه در آنکارا پایخت ترکیه دست به تجمع زدند.

این تجمع که با حضور قابل توجه شهروندان ترکیه روبرو بود در پارک قو و در ساعت 12 ظهر آغاز شد و تا ساعت 2.30 به طول انجامید. علت طولانی بودن این تجمع درگیری پلیس ترکیه با افراد حاضر بود چرا که پلیس ترکیه از تجمع این افراد در جلوی سفارت ایران به دلیل ممانعت از شکل گیری درگیری جلوگیری کرد و تجمع کنندگان نیز به این اقدام پلیس اعتراض کردند.

درگیری لفظی با پلیس
 تجمع کنندگان بعد از پایان یافتن درگیری پلیس، با شعارهای  تند خواستار رسیدگی به مرگ مشکوک ابراهیم جعفر زاده فعال مدنی آذربایجانی شدند که در یک حادثه مشکوک رانندگی کشته شد. در این تجمع از اعضای خانواده ابراهیم جعفرزاده نیز شرکت داشتند.

مراسم تشییع جنازه مرحوم ابراهیم جعفرزاده و خانواده اش در خوی  که به حالت عادی در حال اجرا بود و اکثر فعالان مدنی نیز از سرتاسر آذربایجان در این مراسم شرکت کرده بودند توسط نیروهای امنیتی که بیشتر لباس شخصی بودند به خشونت کشیده شد و نیروهای امنیتی شرکت کنندگان در این مراسم دفن را به طرز وحشیانه مورد ضرب شتم قرار دادند و نزدیک به یکصد نفر را بازداشت کردند. بر اساس گزارشهای دریافتی تمامی بازداشت شدگان به هنگ مرزی شهر خوی انتقال داده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
      

 هم زمان با این راهپیمایی در شهرهای اورمیه و تبریز نیز تظاهراتی شکل گرفت که آخرین اخبار از جو شدید امنیتی در این دو شهر حکایت دارد. 
 
در جریان تجمع در آنکارا رسانه های ترک زبان نیز حضور داشتند و گزارش هایی تهیه کردند. در پایان با اهداء یک دسته گل که با رنگ سیاه آمیخته شده بود ، تجمع کنندگاناحساسات خود را نسبت به کشته شدن ابراهیم جعفر زاده فعال مدنی در آذربایجان اظهار کردند.
سخنرانی "پاشا"
جلوگیری  پلیس برای ازدحام در مقابل سفارت 
مقامات مهم پلیس امنیت  ترکیه در خیاان منتهی به سفارت

هیچ نظری موجود نیست: