کل نماهای صفحه

۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

آغاز بازداشت دراویش پس از حادثه کوار؛ 16 درویش بازداشت شدند

در پی درگیری های روز جمعه در شهرستان کوار و تیراندازی نیروهای لباس شخصی به دراویش این شهر، و همزمان با وارونه نمایی رسانه های دولتی، شانزده تن از دراویش گنابادی در این شهر دستگیر شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در پی ناآرامی های شهرستان کوار در استان فارس و تبلیغ بر علیه دراویش و برخورد مسلحانه با ایشان، و همزمان با اقدام رسانه های امنیتی-دولتی جمهوری اسلامی در انتشار اخباری مبنی بر نقش دراویش گنابادی در آغاز درگیری ها و استفاده ایشان از سلاح گرم بر علیه مردم این منطقه، دیروز و امروز سیزده تن از دراویش گنابادی، دو تن از وکلای ایشان و یکی از دبیران این شهر توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کوار بازداشت شدند.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور، این بازداشت ها شب گذشته آغاز و ماموران امنیتی با یورش به منزل مسکونی دو تن از دراویش، در غیاب ایشان اقدام به بازداشت پدران آنها به نام های «منوچهر زارع» و «حسن‌قلی چراغی» نمودند.

همچنین عصر امروز نیز نیروهای لباس شخصی با حمله به محل سکونت «عبدالرضا آرایش» پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم و مدارک شخصی این درویش گنابادی اقدام به بازداشت و انتقال وی به نقطه ای نامعلوم نمودند.

ظهر امروز نیز ده تن از دراویشی که به جهت ابراز همدردی از دراویش شهرستان کوار، از شهرهای سیرجان و شهرکرد عازم این شهرستان بودند در جاده شیراز-کوار توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شدند. اسامی این ده نفر «احمد رضا حسینی»، «اکبر احمدی»، «مهدی عزیزی»، «محمد موسوی»، «جمال حسینی»، «خسرو دری»، «حسن ویس قلی»، «حسین اسدی»، «مجید متقیان» و «حمید پور رضا قلیمی» اعلام شده است.

همچنین گزارش می شود که ساعاتی «پیش امیر اسلامی» و «افشین کرمپور» دو تن از وکلای دراویش گنابادی و همچنین «غلامرضا شیرزادی» دبیر شناخته شده آموزش و پرورش و استادیار دانشگاه که به جهت گفتگو در مورد بحران پیش آمده در شهرستان کوار به دعوت فرماندار این شهر در فرمانداری کوار حضور یافته بودند نیز بازداشت شدند.

در جریان درگیری های روز جمعه که با پرتاب گار اشک آور و شلیک گلوله از سوی نیروهای خودسر آغاز شد، منازل برخی از دراویش مورد هجوم و تفتیش قرار گرفته و چند باب مغازه آنان نیز دستخوش حریق شد و برخی از نیروهای تندروی محلی شهرستان کوار در استان فارس، در جریان تبلیغ بر علیه دراویش و برخورد با ایشان اقدام به تیراندازی به سوی دراویش نمودند.

* * * * *

تکمیلی:

بنا بر آخرین گزارش ها در جریان درگیری نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی با تعدادی از دراویش گنابادی سروستان که قصد ورود به شهرستان کوار را داشته اند، چهار تن از دراویش به نام های ابراهیم فضلی، اصغر کریمی، محمد علی سعیدی و وحید بنانی هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفتند که وضعیت جسمانی نفر چهارم وخیم گزارش شده است.

هیچ نظری موجود نیست: